- בסוף חודש נובמבר 2020 התקיימה סדנת מנהיגות חינוכית עם הגב’ עינת ברזילי, אשר עסקה בהתמודדות עם קונפליקטים.
- בחודש ינואר 2021 הסטודנטים השתתפו בסדנא בהנחייתם של ד”ר מאיה קלמן-הלוי וד”ר רוני טוטיאן בנושא חוסן נפשי והתמודדות עם לחצים ואתגרים בתקופת הקורונה. הסטודנטים שיתפו את המשתתפים בסדנא בקשיים איתם הם מתמודדים בתקופה זו והדרכים האפשריות להתמודד עם קשיים אלה (פילוסופית הנמר ופילוסופיית הדולפין).
- בסוף חודש מאי מתוכננת סדנא באנגלית עם ד”ר סמיה זאיד, כהכנה ללימודים גבוהים והתנהלות באנגלית.
- בתחילת חודש יוני מתוכננת לסטודנטים המצטיינים סדנת צחוק והרפיה, עם מר בועז פינחסוביץ’, שחקן תיאטרון בוגר ניסן נתיב העוסק בהנחיית סדנאות צחוק, תיאטרון רחוב וליצנות רפואית.
מאי 2021
מהדורת מאי 2021
דבר ראשת החוג פרופסור ורד נוסבאום-וקנין
דיווח על פרוייקט או מחקר
דיווח מחקר – התפתחות מיומנות השעתוק של סטודנטים, תוך תכנות משחקים בסקראץ’
מקורות
פיתוח חשיבה מתמטית בהוראה מרחוק - בכיתות ב' ו-ה' בעיר עכו
דיווח על שני פרויקטים
מחקר רווחתם הנפשית של סטודנטים (עם לקות למידה והפרעת קשב וריכוז) בלמידה מקוונת בצל הקורונה
מה אעדיף - תיווך פעיל, ניטור טכנולוגי או תיווך מגביל?
דיווח על פרסום
Argaman O., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Linguistic awareness in teachers trainees. Israel Association Applied Linguistic. (In Hebrew).
Berent, I., Bat-El, o., Brentari, D. K & Vaknin-Nusbaum. (2020). Amodal phonology. Journal of Linguistics, 1-31.
Dicker, D., Beck, A., Markel, A., Marcovicu, D., Mazzawi, S., Sarid, M., Greenberg E., & Atkinson, R. L. (2020). Weight Loss, Dietary Preferences, and Reduction in the Sense of Smell with the Use of a Novel Nasal Device. Obesity Facts, 1-14.
Eshet, Y., Steinberger, P., & Grinautsky, K. (2021). Relationship between Statistics Anxiety and Academic Dishonesty: A Comparison between Learning Environments in Social Sciences. Sustainability, 13(3), 1564. https://doi.org/10.3390/su13031564
Guterman, O., & Neuman, A. (2020). Parental attachment and emotional and behavioral problems of Israeli school-goers and homeschoolers. School Psychology, 35(1), 41-50. (previously entitled School Psychology Quarterly).
Klemer, A. Rapoport, S. (2020). Origami and GeoGebra activities contribute to geometric thinking in second graders. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education. Volume 16 Issue 11. (27 pages).
Lipka, O., Sarid, M., Aharoni, I., Bufman, A., Hagag, A.A. & Peretz, H. (2020). Adjustment to higher education: A comparison of students with and without disabilities. Frontiers in Psychology, 11, 1-11.
Mongillo, G., Feola, D., Kaplan, R. G., Vaknin-Nusbaum, V. & Abbas, R., (2020). Primary Teachers’ Use of Communicative Strategies for Linguistically Diverse Learners: A Cross-Cultural Case Study. The Language and Literacy Spectrum 29(1), 5.
Neuman, A. (2020). Ask the young: What homeschooled adolescents think about homeschooling. Journal of Research in Childhood Education, 1-17. doi:10.1080/02568543.2019.1710628
Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Enhancing motivation to read and reading abilities using motivational reading activities among first graders. Educational Psychology, 40(1), 22-41. DOI: 10.1080/01443410.2019.1635680
Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Motivation to read and Reading Fluency among Second Graders Hebrew Readers. Reading and Writing
Nevo, E., Vaknin-Nusbaum, V., Brande, S., & Gambrell L. (2020). Oral reading fluency, reading motivation and reading comprehension among second graders. Reading and Writing, 1-26.
Peled, Y. (2020). Pre-service teacher’s self-perception of digital literacy: The case of Israel. Education and Information Technologies, 1-18. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10387-x
Peled, Y. (2020). Pre-service teacher’s self-perception of digital literacy: The case of Israel. Education and Information Technologies, 1-18. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10387-x Sarid, M., Meltzer, Y. & Raveh, M. (2020). Academic Achievements of College Graduates with Learning Disabilities vis-a-vis Admission Criteria and Academic Support. Journal of Learning Disabilities. 0022219419884064.
Sarid, M., Meltzer, Y., & Raveh, M. (2020). Academic achievements of college graduates with learning disabilities vis-a-vis admission criteria and academic support. Journal of Learning Disabilities, 53(1), 60-74.
Sarid, M., Peled, Y. & Vaknin-Nusbaum, V. (2021). The relationship between second language college students’ perceptions of online feedback on draft-writing and academic procrastination. Reading and Writing, 34, 1247–1271. https://doi.org/10.1007/s11145-020-10111-8
Taha, H. & Asos-abu Riziq, F. (2020). Not completed but still identified: orthographic closure and word recognition among poor and typical native Arab readers”. Cognitive Processing. DOI: 10.1007/s10339-020-00998-0
Taha, H. & Taha, H. (2020). Morpho-orthographic preferences among typical and poor native Arab readers. Writing Systems Research. doi: /10.1080/17586801.2020.1805394.
Tarabia, E. & Abu Alhaija, Y. (2021). The psychological impact of the COVID-19 pandemic on the anxiety levels of Arab college students in Israel. Elementary Education Online, 20 (1), 1826-1835. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2021.01.194
Vaknin-Nusbaum, V & Hadad, E. (2020). The Contribution of Morphological Awareness to Reading Comprehension in Arabic-speaking Second Graders. Reading and Writing .
Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Morphological Awareness: A Tool to Promote Reading Fluency and Accuracy in Hebrew in Students with Reading Disabilities. Learning Disabilities Research &.
Vaknin-Nusbaum, V., Nevo, E., Brande, S. & Gambrell, L. (2020). Reading and writing motivation in 3rd to 6th graders. Reading Psychology, 41(1), 44-70. DOI: 10.1080/02702711.2019.1674435
קשרים אקדמיים
מכון המחקר IDEA – פרנקפורט, גרמניה
ההסכם שנחתם עם ג’ורג’ וושינגטון – ארה”ב
ההסכם שנחתם עם מכון Tamkine Foundation – מרוקו
התכנית לתואר שני בניהול במערכות חינוך
סדנאות לסטודנטים בתוכנית המצטיינים - תשפ"א
בכיתה
עבודה סמינריונית מסוג אחר / הילה נאות
תוכנית יזמות בחינוך
דיווח על כנסים
- רוני טוטיאן, מאיה קלמן-הלוי, יהודה פלד. מה אעדיף – תיווך פעיל, ניטור טכנולוגי או תיווך מגביל? כנס האדם הלומד בעידן הדיגיטלי הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע”ש צ’ייס, רעננה פברואר 2021.
- מאיה קלמן-הלוי, רוני טוטיאן, יהודה פלד. רווחתם הנפשית של סטודנטים (עם לקות למידה והפרעת קשב וריכוז) בלמידה מקוונת בצל הקורונה. כנס האדם הלומד בעידן הדיגיטלי הכנס השישה-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע”ש צ’ייס, רעננה פברואר 2021.
הרצאת אורח – החינוך במרחב המוזיאלי
מרצה: מיטל קילמניק
ניתן דגש למוזיאוני ילדים, אגפי נוער ועולם התערוכות בישראל ובעולם ומכאן בחנה המרצה את המוזיאון כמרחב חינוכי, יתרונותיו של החינוך במרחב המוזאלי – מטרות, הצלחות ושאיפות. בין היתר, ההרצאה שילבה דוגמאות של מוזיאונים, תערוכות ותכניות חינוכיות
המרצה מיטל קילמניק – אשת חינוך ואוצרת אמנות עוסקת בשנים האחרונות בשאלת ההנגשה של אמנות במרחב המוזאלי לאוכלוסיות שונות. היא אוצרת של תערוכות פעילות, בונה תכניות מוזאליות חינוכיות רב גילאיות ומטפחת שיתופי פעולה בין גופים שונים למוסד המוזיאון מתוך אמונה גדולה בחינוך במרחב המוזאלי, המעניק כלים מעולם האמנות לשיח פתוח, מפרגן וסבלני בין אדם לחברו.
הרצאת אורח – תפיסות מוגנות וסיכון בקרב ילדים בדואים בנגב
מרצה: ד”ר אבתסאם מרעי-סרואן
במסגרת החוג לחינוך והתפתחות הילד בגיל הרך בראי קהילתי דיווחה ד"ר עינת נבו
במפגש עם סטודנטים בחוג לחינוך והתפתחות הילד בגיל הרך בראי קהילתי, הציגה מיטל זיידל, ראש תחום הגיל הרך בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, מהי יזמות חינוכית.
מזמינות את כולכם לצפות בסרטון שהפיקה הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות בגיל הרך, ולהתחיל לחפש את הניצוץ!
יום עיון "מורשתו החינוכית ערכית של יאנוש קורצ'אק"
כנס קשב, למידה, לקויי למידה ומה שביניהם
אנחנו בתקשורת
נולדתי ביישוב דיר חנא, נשוי לסמאהר, עובדת סוציאלית העובדת כמפקחת ברשות לשיקום האסיר ודוקטורנטית באוניברסיטת חיפה, אב ליחיא הלומד כעת בכיתה י’ ומלכ תלמידה בכיתה ז’. אוהב מוסיקה, ומילודתי למדתי לנגן, ומאז אינני זוכר יום שלא עבר בלי נגינה, למעט תקופות מסוימות ונדירות. לאחר שסיימתי את התיכון התחלתי לימודי תואר ראשון במחלקה למדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן גוריון, באותה תקופה לא תיארתי לעצמי כלל שאקדמיה תהיה הקריירה בה אעסוק לעתיד. לימודי התאור הראשון במדעי ההתנהגות היו בהתמחות בפסיכולוגיה וסוציולוגיה, ולאט לאט התחלתי להתעניין בתחומים הקשורים לפסיכולוגיה הקוגניטיבית ובמיוחד רכישת מיומנויות של קריאה וזיהוי מלים ומשם החלטתי להתעמק יותר בהבנת תהליכי הלמידה. מכאן המשכתי לתואר שני בלקויות למידה בהתמחות בתחום האבחון. עסקתי בתחום אבחון לקויות הלמידה ומשם המשכתי לדוקטורט ולפוסט דוקטורט ששילבתי בו את המחקר הנוירו-קוגניטיבי בחקר תהליכי הקריאה. העשייה המחקרית שאבה אותי והתחלתי להתפתח ולפתח, הקמתי מעבדה לחקר הקריאה והלמידה במכללה להוראה ומרכז אבחון לסטודנטים לצד פתיחת התכנית לתואר שני למורים בתחום לקויות הלמידה בשפה הערבית. לימדתי במכללת תל חי ובאוניברסיטת חיפה וניהלתי קליניקה פרטית לאבחון ולייעוץ בתחום לקויות הלמידה. המשכתי לחקור ולפרסם ולהופיע בכנסים שונים בעולם גם בתור חוקר מוזמן. לפני כשנתיים קיבלתי דרגת פרופ’ חבר מטעם המועצה להשכלה גבוהה בישראל וכל זאת ללא ויתור על העניין במוסיקה והעניין בלחיות את החיים באהבה וסקרנות לחוות את הדברים המעניינים והטובים במיוחד ובין כל זה לא מוותר על אימון אינטנסיבי פעמיים בשבוע לפחות בחדר הכושר.