15% הנחה למורים/גננות בשבתון

רקע – מהי הוראה מותאמת?

הוראה מותאמת כשמה כן היא – הוראה שבה מתאימים את דרכי ההוראה ואת שיטות הלימוד לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד ולקשיים הלימודיים שעמם הוא מתמודד, בקריאה, בכתיבה, בהבנת הנקרא ובחשבון וזאת במטרה להקל עליו את תהליך הלמידה ולהפוך אותו למסע של חוויות מהנות ומאתגרות. דרך חוויות אלו התלמיד יהפוך מודע יותר לחוזקותיו ולחולשותיו והלמידה תהפוך לאפקטיבית ומשמעותית. בדרך זו ניתן להגביר את המוטיבציה הפנימית אצל התלמיד והוא ידרוש מעצמו יותר, עד שיצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בו.

 

מטרת הקורס

  •  הקניית ידע רלוונטי לעבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, מבחינה התפתחותית, חברתית, תקשורתית ופסיכולוגית.
  • חשיפת המשתתפים לתחומים כמו: קשיי למידה, לקויות למידה וקשיי קשב, דרכי יישום המתודולוגיות המותאמות לכל ילד ולקשייו, במטרה לעזור להם להשתלב בכיתה ולהתקדם בלימודים.
  •  הקניית כלים ואסטרטגיות לאיתור קשיים ואתגרים לימודיים, הערכת תפקודו של כל תלמיד מההיבט ההתנהגותי, הרגשי והקוגניטיבי.
  •  הקניית כלים לבניית תוכנית עבודה לימודית מותאמת לכל תלמיד הכוללת מיומנויות ואמצעי הוראה מותאמים.
  •  מורים/גננות/סייעות שישתתפו בתוכנית יעשירו את ארגז הכלים בתחום החינוך וישפרו את דרכי ההוראה משמעותית. בנוסף, הם ילמדו להתאים את דרכי ההוראה גם לתלמידים המתקשים איתם הם מתמודדים באופן יומיומי.

נושאי הלימוד

  • מאפייני אוכלוסיית ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
  • מהי למידה? מהם סוגי למידה? מהם סגנונות הלמידה?
  • לקויות למידה ודרכי טיפול
  • הפרעת קשב וריכוז ודרכי התמודדות
  • איתור קשיים לימודיים בשפה וחשבון
  • בניית תוכנית לימודים מותאמת לכל ילד לפי צרכיו (בשני המקצועות).
  • חלק מהשעות – עבודה מעשית (הסבר מפורט בתחילת הקורס).
  • בסוף הקורס מגישים תלקיט\תיק עבודה.

היתרון של התוכנית ואפשרויות תעסוקה

בוגרי התוכנית יוסמכו לעסוק בהוראה מותאמת ובהדרכה פרטנית בחינוך מיוחד.
בוגרי התוכנית בעזרת הידע, הכלים ושיטות ההוראה המגוונות שירכשו יצליחו לסייע לתלמידים במסגרת שעות הלימוד הרגילות דרך מחלקת חינוך במועצה מקומית או עירייה, במסגרות חינוך בלתי פורמלי (עמותות, מתנסים ומרכזי למידה בשעות אחה”צ) ובנוסף, ניתן ללמד ילדים באופן פרטני או בקבוצה קטנה.

 

קהל יעד

  •  בעלי תואר ראשון עם זיקה לתחום (רצוי תואר בחינוך/סוציולוגיה אך לא חובה)
  •  מורות, גננות וסייעות המעוניינות להרחיב את הידע שלהן ולהעשיר את ארגז הכלים להתמודדות עם ילדים מתקשים מבחינה לימודית.
  • בוגרות קורס “מדריכות פרטניות בחינוך המיוחד”.
  • כל מי שתחום החינוך וההוראה מעניין אותו.

 

על המרצה: גב’ שלבי סאוסן

מאבחנת דידקטית ובעלת תואר שני M.A. בניהול מערכות חינוך והתמחות בהדרכה, הוראה ולמידה. בוגרת אוניברסיטת חיפה, ודוקטורנטית בפקולטה לחינוך ופסיכולוגיה.
תחומי התמחות: ילדים בעלי צרכים מיוחדים, תכנון תוכניות לימודים, אסטרטגיות למידה, ויסות עצמי ושיפור הישגים אקדמיים.

 

מבנה הקורס

140 שעות שבועיות, פעם בשבוע, אחה”צ.

תעודה

הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.

*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי.

יצירת קשר עם היחידה ללימודי חוץ