תואר ראשון בחינוך

ראשת החוג: ד”ר מרים שריד

תכנית הלימודים בחוג לימודי חינוך מעניקה היכרות עם מדעי החינוך. לימודי התואר הראשון בחינוך נועדו להקנות ידע בסיסי על מהות החינוך ולהמחיש את זיקת התיאוריות החינוכיות אל המציאות של מערכות החינוך בשטח ואל אפשרויות התעסוקה וההתמחות בחינוך.

במרכז תכנית הלימודים אשכול לימודים עיוני בסיסי, המציג את הפסיכולוגיה של החינוך, תולדותיו ומטרותיו. ממנו מסתעפים תחומי ידע והתמחויות כדוגמת לקויות למידה, הגיל הרך, חינוך בלתי פורמאלי, ניהול במערכות חינוך וייעוץ חינוכי.

ההיכרות עם מגוון התחומים בחינוך, מאפשרת בחירה מושכלת של תחום ההתמחות בהמשך.

במסגרת לימודי תואר ראשון בחוג לחינוך ירכוש הסטודנט ידע בסיסי על מהות החינוך וילמד לקשר את התיאוריות החינוכיות ואת ממצאי המחקר אל המציאות של מערכות החינוך בשטח בהתאם לתחום החינוכי אותו בחר ללמוד באשכול הלימודים. הסטודנט ירכוש מיומנויות והתנסויות נרחבות בהתאם לאשכול בו יבחר ללמוד: לקויות למידה, הגיל הרך, ייעוץ חינוכי וניהול במערכות חינוך. כל אלו יאפשרו לסטודנט בחירה מושכלת של תחום ההתמחות ובהמשך מיצוי הפוטנציאל הטמון בו ומימושו בקריירה שלו

אשכולות הלמידה ותחומי הידע בתואר בחינוך*

*האשכולות לא יצוינו בתעודת התואר.

תשמעו מה יש למרצי החוג ללימודי חינוך להגיד...

מה מייחד את החוג לחינוך באקדמית גליל מערבי?

נגן וידא

"תואר תואר" בחינוך

אנו מזמינים אתכם ללמוד במסלול “תואר תואר” בחוג ללימודי חינוך בו  תקבלו גם תואר ראשון בחינוך וגם לימודי מקצוע!
  • .B.A בחינוך + קורס יסודות בהנחיית קבוצות >>
תואר תואר גם תואר וגם לימודי מקצוע

אשכול חינוך בלתי פורמלי*

 

בעשורים האחרונים הולך וגדל מקומו של החינוך הבלתי פורמאלי לצד החינוך הפורמאלי, כחינוך המספק מענים חיוניים לילדים ובני נוער. מענים אלו נשענים על סדרה של מאפיינים ייחודיים לחינוך הבלתי פורמאלי, וביניהם למידה לאורך החיים, למידה בזמן גמיש ובמקום גמיש, למידה מתוך עניין ומוטיבציה פנימית, למידה מותאמת אישית, למידה רלוונטית לחיים ועוד. בהתאמה, בישראל קיימות מסגרות רבות ומגוונות העוסקות בחינוך בלתי פורמלי בקהילה, מחוץ למסגרת הבית ספרית (דוגמת תנועות הנוער, פנימיות לנוער ולנוער בסיכון, עמותות העוסקות בחינוך בלתי פורמאלי וכן מתנ”סים). תחומי העיסוק של החינוך הבלתי פורמלי הם ענפים, וניתן למנות בהם, בין היתר, את תוכניות המניעה והטיפול בנוער בסיכון, חינוך והעשרה לגיל הרך, חינוך משלים כגון לימודי אוריינות, כמו גם חינוך לערכים.

אנו מאמינים, שכדי להצליח כאיש חינוך, נדרשים ידע והיכרות עם המסגרות והפעילויות המצויות תחת מטריית החינוך הבלתי פורמלי, אלו המתקיימות מחוץ למערכת החינוך הפורמלית, במקביל לאלו המצויות בתוך מערכת החינוך הפורמלית.

הסטודנט יכיר וילמד, במסגרת התמחותו, את הצרכים החינוכיים של אוכלוסיות שונות דוגמת ילדים בגיל הרך, ילדים (הן לפני והן בגיל ביה”ס היסודי), צעירים ונוער בסיכון, כמו גם אוכלוסייה מבוגרת.

בד בבד, הסטודנט יכיר את העקרונות לבניית פעילויות החינוך הבלתי פורמלי, לפי צרכי האוכלוסיות השונות, כמו גם מטרות פעילויות אלו.

הלימודים במסגרת אשכול החינוך הבלתי פורמלי מקדמים הזדמנויות להשתלבות במסגרות חינוכיות בלתי פורמליות רבות, דוגמת מתנ”סים, מסגרות נוער שונות (בישובים בעלי אופי כפרי/קהילתי או עירוני), פנימיות, כמו גם בעמותות שונות, העוסקות בחינוך. גם אנשים העובדים במסגרת מערכת החינוך הפורמאלית יפיקו תועלת רבה מהידע שירכשו במסגרת התוכנית שכן חלק ממאפייני החינוך הבלתי פורמאלי מוצאים את דרכם למערכת החינוך הפורמאלית. כמו כן, החינוך הבלתי פורמלי וההעשרה נוכחים בימינו גם בין כתלי ארגונים עסקיים שונים, ומיועדים עבור העובדים באותם ארגונים.

בין הקורסים הרבים הנלמדים במסגרת התוכנית, ראוי לציין את קורסי המנהיגות החינוכית והובלת השינוי החינוכי, חינוך לעתיד – לקראת עתיד לא ידוע, התבגרות ונוער בסיכון ומסגרות חינוכיות עבור נוער בסיכון, פעילויות פנאי עבור ילדים בגיל הרך, כמו גם טיפוח אוריינות (קריאה/כתיבה) בהקשרים חברתיים ותרבותיים מגוונים.

 

בתום הלימודים הפורמליים, בוגרי ההתמחות יוכלו להשתלב במסגרות החינוך הלא פורמלי בחברה ובקהילה. מעבר לכך, הבוגרים יוכלו להמשיך ולהתמקצע ברכישת תעודת הוראה בחינוך בלתי פורמלי, או להשתלב בתוכניות לימודים מתקדמים ובמחקר.

 

*האשכול לא יצוין בתעודת התואר

לימודי חינוך בהתמחות חינוך בגיל הרך*

לימודי חינוך עם התמחות חינוך בגיל הרך עוסקת בהתפתחות הילדים בגיל הרך ובהבנה לצרכיהם מלידתם עד כניסתם לבית הספר. התכנית מעניקה ידע על היבטים של החינוך בגיל הרך, מבחינה התפתחותית ופדגוגית. הלימודים מתייחסים במיוחד לדרכי החשיבה והלמידה של הילד לפני הכניסהלבית-הספר, ולעולמו הרגשי. התכנית מציגה לסטודנטים את השיקולים בבניית פעילות לימודית ההולמת את הילדים בגיל הרך, ומראה כיצד ניתן לעצב סביבה חינוכית ההולמת את צרכיהם. התכנית מטפחת מנהיגות חינוכית בעלת ידע אקדמי וניסיון עבודה עם ילדים.
 • בין הקורסים הנלמדים:  התפתחות רגשית וחברתית בגיל הרך, התפתחות פיסית, מוטורית וקוגניטיבית, התפתחות שפה, קריאה וכתיבה קידום חשיבה מתמטית בגיל הרך, היבטים של הורות ,שפה ומשחק בגיל הרך הדרכה וניהול מסגרות בגיל הרך, דיאלוג בין הורים למחנכים בגיל הרך.
צפו בראיון של ד”ר שרון גילת יחיא, ראש אשכול הגיל הרך בתכנית ‘פותחים יום’, רשת, ערוץ 13 – לצפייה לחץ כאן

צפו בסרטון האשכול

*האשכול לא יצוין בתעודת התואר.

אשכול ליקויי למידה*

לקויי למידה באים לידי ביטוי בקשיים בלמידה בתחומים של קריאה, כתיבה ומתמטיקה, ויכולים להיות מלווים בקושי בתחומים קוגניטיביים אחרים כגון זיכרון, שטף מילולי, תפקודי שפה, קשב וריכוז ועוד.
בשנות ביה”ס, לקויי למידה יכולים להתבטא באיחור ברכישת הקריאה ובקריאה משובשת, הישגים נמוכים מהמצופה לגילו של הילד, קושי באיות, הבנת משמעות המספר וחשיבה כמותית.
לקויי למידה אינם קשורים לאינטליגנציה, נכות, או פגיעות בחושים (לדוגמא ראייה, שמיעה), או פיגור או הזנחה סביבתית.
אחוז לקויי הלמידה באוכלוסייה בגיל ביה”ס הוא 5%-15%.לקויי למידה אינם חולפים, אך טיפול נכון מסייע לילד לפתח אסטרטגיות קוגניטיביות חלופיות ולרכוש כלים שיסייעו לו “לעקוף” את הקשיים שלו ויגיע להישגים.
קשיי למידה לעומת זאת, הם קשיים שהמקור שלהם סביבתי בעיקר. לדוגמא, חסכים בהתפתחות שפה הנובעים מתמיכה מועטה מדי בהתפתחות השפה של הילד, מצוקות רגשיות או משפחתיות. ניתן לטפל בקשיי למידה אם מסלקים את מקור הקשיים הסביבתיים או מפצים עליהם באמצעות תגבור הלמידה.במסגרת הלימודים באשכול, הסטודנטים לומדים כיצד לזהות לקויי למידה וקשיי למידה, ולסייע בטיפול בהם. מרבית לקויי הלמידה בבתי הספר מתגלים ברכישת הקריאה ויכולת חשיבה מתמטית. שני גורמים אלו משפיעים על ההישגים בלמידה לאורך שנות הלימודים בבית הספר ובמהלך החיים.
נודעת חשיבות רבה לאיתור מוקדם של לקויי למידה, וזיהוי נקודות הקושי של הילד, כדי להתאים לו את הסיוע הנדרש לפרופיל הקשיים הייחודי לו.
בין הקורסים הנלמדים: למידה וקשיי למידה, מבוא לילד עם צרכים מיוחדים, משפחתו של הילד בעל הצרכים המיוחדים, שפה ומוח, קשיים בקריאה ובכתיבה, היבטים רגשיים של ליקויי למידה, קשיים בחשיבה מתמטית, אבחון ליקויים מתמטיים, טיפול בלקויות למידה, קשיי קשב וניתוח התנהגות ועוד.צפו בסרטון האשכול
*האשכול לא יצוין בתעודת התואר.

אשכול ניהול במערכות חינוך*

האשכול לניהול במערכות חינוך פועל להכשיר את בוגריו לתפקוד כאנשי חינוך וניהול במערכת החינוך השונות. במציאות ימינו, יותר ויותר אנשים במערכות החינוך השונות ממלאים תפקידים הכוללים היבטים שונים של ניהול והצורך לרכוש מיומנויות ניהול הולך וגדל.
-אנו מכוונים לכך שבוגר האשכול יוכל להתמודד בהצלחה עם אתגרים ניהוליים במערכות החינוך השונות כשהוא מצויד בידע ובכלים החיוניים לכך.
תכנית הלימודים באשכול מתמקדת ביצירת בסיס ידע על נושאים שונים הקשורים לחינוך וכן יצירת בסיס ידע על היבטים שונים הקשורים לניהול והנהגה בחינוך.

• בין הקורסים הנלמדים: מבוא למנהל חינוכי, מנהיגות חינוכית, ניהול עובדים בשירות הציבורי, בית-הספר בפרספקטיבה של תורת הארגון, סוגיות בחינוך לקראת עתיד  לא ידוע, דפוסי קבלת החלטות, הערכת פרויקטים, אתיקה בניהול, ניהול בית הספר בסביבה מתוקשבת ועוד.

*האשכול לא יצוין בתעודת התואר.

אשכול ייעוץ חינוכי*

התוכנית בייעוץ חינוכי מעניקה לסטודנטים ידע בסיסי על היבטים נפשיים של תלמידים,הורים, מורים ואנשי הצוות המקצועי במוסדות החינוך למיניהם ומטרתה לסייע להם בבית-הספר ומחוצה לו ולבנות יסודות להתפתחות תקינה ומיטבית. הלימודים יעסקו בעיקר באוכלוסייה הרגילה של ביה”ס וכן בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, בתלמידים הנתקלים  בקשיי הסתגלות מבחינה לימודית חברתית רגשית ובצעירים בסיכון. התוכנית מכוונת להעצמה ולטיפוח התלמידים והמורים וההורים כאחד.
הלימודים מקנים את הבסיס הראשוני על מצבי לחץ ומשבר וידע על ליווי והנחייה של הצוות החינוכי וההורים בנושאים השונים שהדינמיקה בביה”ס ובחברה מזמנת כגון מצבי מלחמה רעידות אדמה וכדומה.
התוכנית מקנה לסטודנטים גישה מערכתית רחבה ומתייחסת לעבודה עם כלל המערכת הבית-ספרית וגם לעבודה עם מערכות ארגוניות שמחוץ לבית הספר. הלימודים נשענים על הצגת חומר לימודי תיאורטי עדכני ומתן דוגמאות מן השדה.  התוכנית משמשת בסיס, (המורחב בלימודי התואר השני) לטיפוח יועצים חינוכיים אקטיביים, יוזמים, ומחוללי שינוי.
• בין הקורסים הנלמדים: גיל ההתבגרות, נוער בסיכון, התמודדות עם מצבי לחץ. קורסים העוסקים במשפחה כמו ייעוץ למשפחה, ייעוץ התפתחותי במשפחה ובעבודה ועוד.
*האשכול לא יצוין בתעודת התואר.

בוגרים מספרים

ציטוט

דוד אנטין

דוד אנטין, בוגר תואר ראשון בחינוך, היום מנהל מחלקת חינוך בלתי פורמאלי ביישוב נופית ומפתח יוזמות חינוכיות וחברתיות. דוד זוכר את היום בו נרשם לתואר ומספר שהכל התחיל משיחת ייעוץ עם אביחי עבדי, יועץ לימודים שמיקד אותו בבחירת התואר. הלימודים זכורים לו כחווייה מצויינת, ויש לו רק מלים טובות על
ציטוט

נאדיה נמירי

איך הגעת ללמוד במכללה? הבת שלי למדה באקדמית גליל מערבי .B.A בחינוך אשכול לקויות למידה והיא כל כך מרוצה שכאשר החלטתי לפנות ללימודים אקדמיים לא היה ספק שזה יהיה באקדמית גליל מערבי, היא המליצה לי בחום על המכללה. אילו כלים ציפית לרכוש במהלך לימודייך והאם התממשו ציפיותייך? באופן כללי אני מאוד
ציטוט

אסלאם חוג’יראת

אסלאם בת 24 מתגוררת בביר אל מכסור שבצפון, סיימה את לימודיה בשנת 2018 במסלול הרב תחומי באקדמית גליל מערבי. במסגרת לימודיה התנדבה בתוכנית שער שוויון דרך הדיקנט וקיבלה פעמיים הצטיינות עשייה חברתית ובנוסף הצטיינות בעקבות השתתפותה בתוכנית UJIA מגבית בריטניה. איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד? “כיום אני מנהלת פרויקטים
ציטוט

סיארי נדיה סמר

מה למדת? תואר ראשון בלימודי תאטרון. מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בלימודי תאטרון?ללמד ולהנחות במגוון מקומות כגון: בתי ספר יסודיים, מוסדות חינוך בלתי פורמליים, קבוצות תיאטרון קהילתי ועוד, וכמובן לביים טקסים שונים בקהילה כמו מסיבות סיום. ישנו ביקוש לחוגי וסדנאות תיאטרון, כך שאפשרי בהחלט למצוא עבודה בתחום. האם תוכלי
ציטוט

יהורם אור

מה למדת? תואר ראשון בלימודי תיאטרון.   מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בלימודי תיאטרון? השמים הם הגבול, ולא, זה לא רק סיסמא. עם תואר ראשון בלימודי תיאטרון נפתחו בפניי כל כך הרבה דלתות, בחינוך הבלתי פורמאלי, הדרכות ילדים, מתנסים בעיר ופתיחת חוגים כבמאי ומנחה תיאטרון קהילתי עצמאי והן בתחום
ציטוט

עידן זכאי

איפה אתה עובד היום ובאיזה תפקיד? אני עובד בבית לוחמי הגטאות כמדריך במוזיאון. ההדרכה מתעסקת בתערוכות אך גם בערך המוסף שניתן ללמוד מאותה תקופה והדיון שאני מקיים עם הקבוצה בעקבותיו. אני מדריך קבוצות מכיתה ט’ עד יב’, כולל הכנה למסע פולין. בנוסף, חיילים ומשלחות מסע ישראלי ותגלית. כיצד הלימודים מסייעים
ציטוט

רונית מרקדו

מה למדת? תואר ראשון בתיאטרון – המגמה לתיאטרון חינוכי קהילתי. איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד? מנחה 2 קבוצות תיאטרון קהילתי – האחת של מוגבלים שכלית והשנייה של קשישים. ב “תיאטרון העם” בניהולו של יוסי אלפי – בצוות ההפקה של פסטיבל מספרי הסיפורים. ומעבירה שיעורי עזר לסטודנטים הלומדים בחוג לתיאטרון
ציטוט

חן אורמן

מה למדת? תואר ראשון בלימודי שימור. איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד? כיום אני עובדת ברשות העתיקות, מינהל שימור בתפקיד מפקחת שימור עכו. כיצד מה שלמדת מסייע לך בביצוע תפקידך? התואר הכיר לי תחומים מגוונים בעולם השימור הנוגעים להיסטוריה, אמנות, סוציולוגיה וטכנולוגיות בנייה. בנוסף, קיבלתי כלים שעזרו לי להבין איך
ציטוט

לין זוהר

מה למדת? תואר ראשון בתאטרון-מחול איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד? מלמדת מחול ילדים מגלאי 4-11 בנים ובנות ברחבי המועצה האזורית מטה אשר כיצד מה שלמדת מסייע לך בביצוע תפקידך? הלימודים במכללה נתנו לי מגוון שלם של טכניקות כיצד להיות מורה יותר טובה. חידשו לי דברים שלא ידעתי על סגנונות ריקוד
ציטוט

יוליה הדר יליסבטסקי

מה למדת?למדתי תואר ראשון בניהול. איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד?אני עובדת היום בחברת הראל במחלקת תביעות בריאות וחו”ל כרפרנטית במוקד ניתוחים.כיצד מה שלמדת מסייע לך בביצוע תפקידך?תכני התואר, קורסי ניהול בפרט, עזרו לי להבין יותר את עולם הארגונים. משאבי אנוש, פסיכולוגיה חברתית, אסטרטגיה ושיווק, יישומי מחשב ואקסל, אך יותר
ציטוט

רוית שטרן

מה למדת? תואר ראשון בלימודי תאטרון. מה את יכולה לעשות עם תואר ראשון בלימודי תאטרון? קודם כל את יכולה לשמוח שסיימת תואר בתחום שאת אוהבת! ודבר שני יש המון תחומים את יכולה לפתוח קבוצת תיאטרון קהילתי בכל קהילה שמדברת אליך, ילדים, נוער, מבוגרים וקשישים. עם מגוון אוכלוסיות. את גם יכולה
ציטוט

לירן סנקר

בטכניון ובתום ההתנסות זכה לקבל תפקיד שם. הפרקטיקום שלו כבקר תקציבים בספריה המרכזית של הטכניון הפגיש אותו בעיקר עם מחשבים, ספרים ומספרים. “בפרקטיקום עזרתי למנהלת החשבונות בניהול התקציבים, הבקרה התקציבית והנהלת החשבונות של כל ספריות הטכניון”, הוא מספר. “לכל פקולטה יש את הספרייה שלה, אבל העובדים של הספרייה המרכזית אחראים על
ציטוט

גלעד כאליפא

תואר ראשון בלימודי תאטרון. מה אתה יכול לעשות עם תואר ראשון בלימודי תאטרון? לעבוד עם אוכלוסיות שנות בתחום התיאטרון הקהילתי והחינוכי ולשלב בסיום התואר המשך לתואר שני בתיאטרון ותואר שני בטיפול דרך דרמה. האם תוכל להתפרנס מעבודה בתחום כבר במהלך הלימודים? הלימודים אינטנסיבים אבל בלי שום ספק התואר חושף אותך לקבוצות ומוסדות בהם
ציטוט

קובי זגורי

אצל קובי הדרך לפרקטיקום הייתה קצת שונה. זגורי לומד את התואר במסלול לאנשים עובדים ועובד בפלרם תעשיות, חברה המייצרת לוחות פלסטיק. המדיניות של תוכנית הפרקטיקום היא לעודד סטודנטים הנמצאים בתפקידי ניהול לבצע את   הפרקטיקום במקום עבודתם. זגורי הציע למרכז הפרקטיקום לבצע את הפרויקט בפלרם, מקום עבודתו. במסגרת זו הפכו זגורי ושני
ציטוט

ניקול מאהלר

תואר ראשון בלימודי תאטרון. איך ולמה הגעת ללימודים במגמת מחול? התחלתי את הלימודים עם ניסיון בתור רקדנית ויוצרת. הלימודים נתנו לי הרבה מאוד כלים להיכנס לתחום שעניין אותי מאוד- מחול משולב (מחול שמשלב אנשים עם מוגבלויות פיסיות). כיצד הלימודים סייעו לך בתחילת הדרך? בזכות התמיכה של המרצה נעמה שפיצר והקורס
ציטוט

אדם בן-קיקי

הפרקטיקום בביה”ס לניהול ע”ש סר הארי סולומון  מאפשר לסטודנטים להציץ לחיים שאחרי התואר ולהתנסות בעבודה בשטח – בליווי צמוד של מנחה מקצועי. במסגרת הפרויקט מתמקדים אדם וחבריו לצוות בהתחדשות עירונית דרך תכנית פינוי-בינוי. חברי הצוות מנסים להבין מה יהפוך שכונה מסוימת בעיר לאטרקטיבית יותר עבור דיירים פוטנציאליים. “יכול להיות שאחרי שנגיש
ציטוט

תומר לופו

מה למדתי במכללה: חינוך ולקויות למידה איפה אני היום: מחנך כיתת “אתגר” (המקדמת ילדים מתקשים לקראת בגרות מלאה) בכפר הנוער גלים. בנוסף, מלמד שם מתמטיקה. איך הלימודים קידמו אותי: החשיפה לנושאים רבים בתחום החינוך ולקויות הלמידה מסייעת לי מאוד באיתור הקשיים של תלמידים בכיתה וגם בפרקטיקה של העזרה להם. זה
ציטוט

אורן שגב

מה למדתי במכללה: תואר ראשון רב תחומי בכלכלה ומינהל עסקים. בהמשך תואר שני במנהל עסקים במכללה נתניה. איפה אני היום: מנהל בקרה עסקית באלביט. יש לי צוות של שני עובדים ואנחנו מבצעים בקרה שוטפת לכל ההיבט הפיננסי והתפעולי של פרויקטים, בעיקר בסקטור הצבאי. אנחנו אחראים ללוות את מנהל הפרויקט ולתת
ציטוט

אן זינגר

מה למדתי במכללה: קרימינולוגיה. איפה אני היום: לומדת תואר שני בקרימינולוגיה קלינית באוניברסיטת בר-אילן ומתנדבת במערך של קהילה טיפולית לנשים שיוצאות ממעגל ההתמכרות. נמצאת איתן יום בשבוע ומעבירה הדרכות שונות. איך הלימודים קידמו אותי: בזכות הלימודים הגעתי לתואר השני ברמה טכנית-תיאורטית מצוינת. בוגרי אוניברסיטאות עם תארים בפסיכולוגיה וחינוך הגיעו עם צורך
ציטוט

חנן אוחיון

איפה אתה עובד היום ובאיזה תפקיד? “אני עובד באותו המקום אשר במסגרתו התחלתי את לימודיי לתואר הראשון, חברת בזק.קודמתי לתפקיד מנהל צוות במהלך הלימודים.” איך הלימודים באקדמית קידמו אותי? “הלימודים באקדמית גליל מערבי מאוד מעמיקים ומכינים להמשך הדרך האקדמית, כעת אני נמצא בתהליך הרשמה לתואר שני. היחס האישי והרצון של
ציטוט

דביר בן פורת

איך הגעת ללמוד במכללה? “כשהתחלתי להתעניין בלימודים פניתי למגוון מכללות ואוניברסיטאות, הייתי בימים פתוחים וכשהגעתי לאקדמית גליל מערבי, הבנתי מיד שמצאתי את המקום שלי, המקום בו אני רוצה להתחיל את הדרך האקדמית שלי. מה שהכי דיבר אליי כשנפגשתי עם יועץ לימודים ביום הפתוח זה הגמישות במערכת השעות. בתור אבא לילדה
ציטוט

נטע ארז ארליך

נטע בת 28 מתגוררת בחרשים, בין היתר ,סטודנטית בשנה ב’ בחוג ללימודי תיאטרון התמחות במחול באקדמית גליל מערבי – עכו.נטע היא דמות אינטליגנטית ויצירתית, רקדנית יוצרת. רוקדת בלהקת “ביתא” ובלהקת “אתגליא”.השתתפה בפרוייקט של ניקול מאהלר “פורנו השראה” שעלה בבכורה בפסטיבל עכו באוקטובר 2017 אשר נחל הצלחה מסחררת.בנוסף, משתתפת בפרויקט “clicker”
ציטוט

ירדן מליח

איך הגעת ללמוד במכללה? תמיד ידעתי שאני רוצה לעסוק בתחום החינוך ובעקבות המלצות חמות מאוד שקיבלתי מחברים על מסלול הלימודים, הגעתי לאקדמית גליל מערבי. שמעתי על היחס האישי של המרצים ועל תכנית הלימודים המגוונת והמעניינת. מצאתי כאן הרבה יתרונות וכשהגעתי לפגישת ייעוץ, מהר מאוד החלטתי ללכת על זה, נרשמתי ללימודים
ציטוט

שירה שביט

איך הגעת ללמוד במכללה? הגעתי לאקדמית גליל מערבי בעקבות הסדר מדהים שיש לעובדים בארגונים מוסדיים ציבוריים ופרטיים. במסגרת הסדר זה אנחנו יכולים ללמוד מבלי לפגוע בפיתוח הקריירה. המכללה מאפשרת מערכת גמישה ושעות הלימודים מותאמות לעובדים. אילו כלים ציפית לרכוש במהלך לימודייך והאם התממשו ציפיותייך? הגעתי לתואר עם המון ציפיות וזה
ציטוט

אילן מזרחי

איפה אתה עובד היום ובאיזה תפקיד? “כיום אני עובד ברשות העתיקות בתפקיד מנהל צוות עבודת שטח שימור, בתחום ביצוע, שימור, פיתוח, שחזורים ועוד. העבודה מאוד מספקת ומאתגרת אותי ביומיום.” איך הלימודים באקדמית קידמו אותך? “הלימודים באקדמית גליל מערבי סיפקו לי בסיס מידע רחב וכלים אשר בהחלט מפשטים עבורי את ההבנה
ציטוט

יוסי גבריאל

איפה אתה עובד היום ובאיזה תפקיד? “אני עובד בשימור ציורי קיר בסטודיו ‘תכלת'” איך הלימודים באקדמית קידמו אותך? “הלימודים היו חוויה מאוד מהנה, נהניתי ללמוד. הלימודים היו מעניינים ומרתקים. הגעתי ללימודים אחרי שירות בצבא קבע, כשהייתי בן 46. הגעתי כבר בוגר ובשל, אז התייחסתי אל הלימודים אחרת. באתי כדי להעשיר את
ציטוט

מריה מצרפי

איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד? “ממלאת מקום מנהלת מחוז מרכז במועצה לשימור אתרים, במסגרת התפקיד אני אחראית על אתרי המורשת במחוז, גיוס פעילים חברתיים שיהיו הכוח של המאבק בשימור המורשת המוחשית, יוזמת ומקדמת פרויקטים של שימור יחד עם המועצה והרשות המקומית, כנסים, פרויקטים, כותבת מאמרים וכתבי עת.” איך הלימודים
ציטוט

חגית אליאס

כשהתחלתי את הדרך לתואר האקדמי הבנתי שאני צריכה ללמוד מכינה כדי לשפר את הבגרויות שלי וכדי שאוכל להתקבל לתואר ראשון. בתחילת הדרך במכינה, הבנתי כמה האתגר שלפניי מורכב. עליי להיזכר בחומר שלמדתי בתיכון, ללמוד לבחינות להגיש עבודות בזמן, ללמוד חומר חדש ועוד… כבר במכינה, היחס האישי שקיים באקדמית גליל מערבי
ציטוט

מיקה טל

מקום עבודה נוכחי: מנהלת את מעבדת השימור “Preservation Technology Lab” בתואר השני לשימור היסטורי  (Historic Preservation)) בבית הספר לאדריכלות, תכנון עירוני ושימור באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק  Graduate School of Architecture, Planning and Preservation איך שמעת על המכללה האקדמית גליל מערבי? שמעתי על החוג ללימודי שימור מחברה ארכיאולוגית שסיפרה לי על
ציטוט

דניאל הייטנר

דניאל הייטנר בת 27, מתגוררת בקריית מוצקין, בוגרת החוג ללימודי שימור. בהצטיינות יתרה. מקום עבודה נוכחי: במרכז חינוך והסברה בשמורת הטבע עין אפק, אחראית על יצירת קשרים עם קהילות ובעלי עניין וחיבורם לעשייה ברשות הטבע והגנים. איך שמעת על המכללה האקדמית גליל מערבי? אחרי שחזרתי מטיול אחרי הצבא ידעתי שאני

יצירת קשר עם רכזות החוג לחינוך

שם שעות קבלה בניין טלפון פנייה באמצעות תחנת מידע אישית
מיתר גבאי יום א’ עד יום ה’ 10:00-12:00; 14:00-15:00 | יום ב’ 15:00-17:00 בניין חינוך/מדעים – קומה 3 04-9015385 להשארת פנייה לחצו כאן
מיכל מלכה 04-9015194

מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?

קריירה בחינוך יכולה להיות אחת הדרכים המתגמלות ביותר לאנשים השואפים לחולל שינוי בחייהם של אחרים. קבלת תואר ראשון בחינוך היא אמנם שלב ראשון לעיסוק בהוראה, אבל תואר בחינוך יכול להוביל למגוון רחב של קריירות שלא מתמקדות בהוראה.
הקריירה שלכם יכולה להתחיל כבר בבחירת אשכול ההתמחות המתאים לכם, כמו:
–       ייעוץ חינוכי
–       ניהול במערכות חינוך
–       ליקויי למידה
–       הגיל הרך
ניתן גם לשלב בין ההתמחויות השונות, לדוגמה: התמחות בגיל הרך עם התמחות בלקויות למידה.

מקומות עבודה פוטנציאלים:

  • מלווים, חונכים, מדריכים ורכזים
  • פעוטונים, גני ילדים, צהרונים, קייטנות
  • פנימיות, תנועות נוער, חוגי העשרה, מתנ”סים
  • ארגוני חינוך בלתי פורמלי
  • ארגוני מגזר שלישי – עמותות, מלכ”רים
  • משרות הדורשות השכלה רחבה בתחומים מגוונים
  • התפתחות לתפקידי ניהול זוטר או ניהול בכיר

כיווני התפתחויות עתידיים ואפשרויות לפיתוח קריירה:

  • הוצאת תעודת הוראה והתפתחות כצוות הוראה במסגרת החינוך הפורמלי

מסלול ההוראה הוא הקריירה הפופולרית ביותר בקרב בוגרי תואר ראשון בחינוך, וזו אופציה מצוינת לאנשים שאוהבים לעבוד עם ילדים או מבוגרים במסגרת כיתתית ורוצים להשפיע ולחולל שינוי בחייהם.ההוראה בכיתה מחנכת ומכינה את התלמידים לעולם, כאשר נושאי הלימוד מותאמים לגיל התלמידים, החל מיסודות הקריאה והחשבון בכיתות היסוד, ועד לקורסים ייחודיים הנלמדים במוסדות להשכלה גבוהה.

תחומי האחריות של המורים כוללים, בין השאר:o יצירת אווירה לימודית והקניית כללי התנהגות של התלמידים בכיתה ובבית הספר.o הוראת נושאים ספציפיים בהתאם לגיל התלמידים ולמיומנות שלהם, בין היתר, על ידי יצירת מערכי שיעור ומבחנים.  o מעקב אחר התקדמות התלמידים בלימודים ודווחים להורים.o שיתוף פעולה יעיל עם צוות בית הספר, ככול הנדרש.אפשרויות העבודה בהוראה – מורים יכולים לבחור לעבוד עם בני גיל מסוים (בגיל הרך, בבית הספר היסודי או בתיכון). מורים יכולים לעבוד גם בחינוך הבלתי פורמלי, כמו: הוראה מקוונת או הוראה במתנ״סים, במרכזי למידה, במת״א ועוד.לא משנה באיזו מסגרת תבחרו ללמד, במהלך קריירת ההוראה שלכם תוכלו לגרום לתהליכי שינוי אמיתיים ומתמשכים בחייהם של אחרים.

  • תארים מתקדמים והתמקצעות בתחומים ספציפיים

המקור של מתודולוגיות ניהוליות וארגוניות רבות הוא בתיאוריות חינוכיות שונות. לפיכך, לימודי תואר שני בחינוך יכולים לעזור לכם להתקדם, להתמחות ולצבור מומחיות ספציפית מוגברת, גם אם אתם לא עובדים בתחום החינוך. למעשה, תואר שני בניהול במערכות חינוך הוא סוג של ׳תואר יישומי׳ שיאפשר לכם להשתמש בכישורים שרכשתם בלימודים וליישם אותם:

o      הן בתחום החינוך – במוסדות ובמסגרות חינוכיות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
o      והן בענפי התעשייה השונים – למשל, כמאמנים ארגוניים או כמנהלי משאבי אנוש.
תואר שני הוא אופציה טובה למי שרוצה לרכוש ידע כללי מעוגן בשדה החינוך, המתמקד בתיאוריות חינוכיות ומנהיגותיות או בפיתוח תכניות לימוד ואסטרטגיות הדרכה.
בין אם אתם רוצים לפתח קריירה כמחנכים או כמאמנים ארגוניים – תואר מתקדם הוא מסלול מועיל שיעצים את מערך הידע והמיומנויות שלכם גם בתפקיד הנוכחי וגם בתפקידים העתידיים.
  • מחקר

חוקרים חינוכיים מגלים כל הזמן דרכים חדשות שמאפשרות לשלב בין התיאוריה האקדמית לבין ההוראה בשטח.
עבור מורים רבים, האפשרות לחולל שינוי בחיי התלמידים הוא היתרון האמתי של ההוראה הבא לביטוי בתחושת הסיפוק העצמי כשהם צופים בתלמידים שלהם צומחים ומצליחים בזכות העבודה הקשה והמסירות שלהם. עם זאת, כדי להשפיע בצורה הטובה ביותר על התלמידים, חשוב להמשיך ולצבור ידע וכישורים חדשים. איך עושים זאת? הופכים לחוקרים חינוכיים!
לשם כך צריך לצבור מספר שנות ניסיון בהוראה או בניהול חינוכי ולהשיג תואר מתקדם. לא ניתן להפוך לחוקר חינוכי עם תואר ראשון בלבד, אבל תואר שני וניסיון עבודה רלוונטי, עשויים להספיק.
השגת תואר שני ושלישי תאפשר לכם לעסוק במחקר חינוכי ובכך, להעמיק בידע ולחדד את היכולות שלכם.
  • התפתחות כאנשי אקדמיה

קריירה במוסדות להשכלה גבוהה מצריכה חשיבה ביקורתית ואנליטית, מיומנויות תקשורת טובות בעל פה ובכתב ומיומנויות ארגוניות. קריירות רבות במוסדות אלה דורשות תואר שני או שלישי. ואכן, מרצים במכללה ובאוניברסיטה הם בדרך כלל בעלי תואר דוקטור בתחומם. אמנם, תארים מתקדמים מצריכים השקעה של שנים, אבל הם מאפשרים להשתלב בעבודה כאנשי אקדמיה ולהתקבל למשרות רמות יותר.קריירה באקדמיה כוללת בדרך כלל אינטראקציות עם סטודנטים. זה דורש גם ניהול זמן יעיל ותכנון מראש, כדי לאזן בין פרויקט המחקר (אם קיים), לבין עבודת ההוראה.

מכיוון שנוף ההשכלה הגבוהה מתפתח ללא הרף, אנשי המקצוע בתחום זה אמורים להמשיך לחזק ולפתח את הכישורים שלהם ללא הרף, למשל, על ידי השתתפות בתכניות הכשרה בתחום המקצועי.

  • פתיחת פעוטון או עסק המפסק שירותי הדרכה/ חוגי העשרה הקשור להדרכות בחוגי העשרה

תואר ראשון בחינוך מאפשר לכם לפתח קריירה כעצמאים, כמו פתיחת פעוטון או פתיחת עסק המספק שירותי הדרכה למדריכים בחוגי העשרה.לימודי חינוך מפתחים כישורים ספציפיים הנוגעים למגוון נושאים חינוכיים כולל תיאוריות על למידה, שוויון וגיוון, מדיניות ופרקטיקה, ויצירתיות בחינוך. התואר הראשון יספק לכם הבנה טובה של חינוך בהקשרים חברתיים, פוליטיים וכלכליים. חלק מהקורסים כוללים התנסות בפועל ומספקים לכם הזדמנות ליישם את התיאוריה בעולם המעשה. בתואר הראשון תרכשו כישורים יעילים גם לפתיחת עסק עצמאי כמו פעוטון או חברה לשירותי הדרכה, לדוגמה:o יכולות תקשורת מצוינות – החיוניות להצגת המידע בצורה יעילה. o כישורי מחשב – לצורך מציאת משאבי הוראה והכנת חומרי לימוד, וליצירת תקשורת עם גורמים חינוכיים חיצוניים.o מיומנויות אנליטיות.o יחסי אנוש – הנחוצים לעבודה עם אחרים.   o יכולות יעילות לפתרון בעיות.o כישורי ארגון וניהול זמן – החיוניים לניהול העסק ולעמידה בלוח זמנים.  o .ניהול עצמי – גם בניהול פעוטון וגם בניהול עסק לשירותי הדרכה – ניהול עצמי יעזור לכם לעבוד ביעילות, לשקף את הפרקטיקה האישית שלכם ולבצע שיפורים

  • התקדמות לתפקידי ניהול בכיר בארגוני חינוך פורמליים ובלתי פורמליים

תכנית הלימודים באשכול ׳ניהול במערכות חינוך׳ מקנה בסיס ידע ומיומנויות הן בנושאים הקשורים לחינוך עצמו והן בהיבטים הקשורים לניהול ולמנהיגות בחינוך.התמחות באשכול זה, מכשירה את הסטודנטים לתפקידי ניהול במערכות החינוך השונות ומציידת את הבוגרים בכישורים, בידע ובכלים הנדרשים כדי להתמודד בהצלחה עם אתגרים ניהוליים שונים במגוון מערכות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

משך הלימודים במסלול לתואר ראשון בחינוך

תואר ראשון בחינוך מציע שני מסלולים: דו חוגי וחד חוגי שהלימודים בהם נמשכים 3 שנים. מסלול ׳תואר תואר׳, לעומת זאת נמשך 4 שנים, כאשר בנוסף לתואר הראשון בחינוך, ניתן ללמוד גם קורס המעניק הסמכה מקצועית (למשל, תעודה להנחיית קבוצות בארגונים).

מסלולי לימוד נוספים באקדמית גליל מערבי

 

קורסים נלמדים במסגרת התואר

הלימודים בחינוך הינם במסלול של שלוש שנים - 120 נקודות זיכוי.
בשנה ג' הסטודנטים יעברו התנסות מעשית- פרקטיקום.

ליבה ומתודולוגיה

  • יסודות בפסיכולוגיה חינוכית
  • משחקים דיגיטליים בהוראה ולמידה
  • למידה חלופית
  • הערכת הישגים לימודיים
  • אתיקה בחינוך

קורסי אשכולות

  • אשכול  ליקויי למידה
  • אשכול ייעוץ חינוכי
  • אשכול ניהול במערכות חינוך
  • אשכול חינוך בגיל הרך

קורסי בחירה

  • שילוב הילד עם צרכים מיוחדים
  • שפה ומשחק
  • סינגור עצמי
  • מבוא לאוריינות דיגיטלית
  • מודעות קשובה (mindfulness): פיתוח יכולת קשב

ניוזלטר החוג לחינוך

אנו מזמינים אתכם להיות מעורבים בחוג לחינוך באקדמית גליל מערבי ולקרוא על פעילויות החוג, פרסומי מרצים, כנסים ועוד.

 

ניוזלטר החוג לחינוך

כנסים של החוג לחינוך

החוג לחינוך באקדמית גליל מערבי מקיים כנסים במגוון נושאים העוסקים בעולם החינוך, אוריינות, ליקויי למידה ועוד.

כנס מתמטיקה כיצירה

כנס לקויות למידה