מה זה סיוע לימודי?
מה זה סיוע לימודי?
צוות מדור סיוע לימודי
צוות מדור סיוע לימודי
הדרכות לרישום לתגבורים והגשת בקשות
הדרכות לרישום לתגבורים והגשת בקשות
נוהל סיוע לימודי פרטני – זכאות
נוהל סיוע לימודי פרטני – זכאות
מלגת חונכות לסטודנטים מצטיינים
מלגת חונכות לסטודנטים מצטיינים
טיפים יעילים לסטודנטים
טיפים יעילים לסטודנטים
תמונות מהתגבורים והמרתונים
תמונות מהתגבורים והמרתונים
יצירת קשר עם צוות הדיקנט
יצירת קשר עם צוות הדיקנט

סיוע לימודי

מערך סיוע לימודי מיועד לכל הסטודנטים והסטודנטיות במכללה
במטרה לסייע בהפנמת החומר הנלמד, להתמודד עם אתגרים לימודיים, לשפר ציונים, להצטיין בהישגים

מה מציע המערך ?

תגבורים קבוצתיים ניתנים לאורך הסמסטר במקצועות הליבה – מיועדים לכלל הסטודנטים ששילמו דמי רווחה. התגבורים מועברים על ידי מתגברים,
בעלי תואר ראשון /שני או חונכים מצטיינים. מטרת התגבור ללוות סטודנטים לאורך למידת החומר ללא צבירת פערים, הנחיה בפתרון תרגילים, מענה לשאלות בזמן האמת.
שיעורי עזר פרטניים- ניתנים לזכאים על פי קריטריונים )ל”ל, על רקע נגישות, יוצאי אתיופיה, עולים חדשים עד 10 שנים בארץ, מילואים (נוכחות בתגבורים מהווה תנאי לקבלת אישור לסיוע פרטני. סטודנט/ית שלא משויך/ת לאוכלוסייה ייחודית רשאי לבקש סיוע פרטני במידה והשתתף בתגבורים באופן סדיר ובכל זאת מתקשה בחומר.
מרתונים–הכנה אינטנסיבית לבחינה. במפגש/ים אלו לא חוזרים על החומר הנלמד במהלך הסמסטר. אלא מתמקדים בפתרון שאלות ותרגילים. מרתון מתקיים צמוד למועד הבחינה ונמשך בין 3-5 שעות ברצף.
השתתפות בתגבורים וסדנאות מעלה משמעותית סיכויים להצליח בלימודים, לעבור מבחנים בציונים גבוהים ולשפר את הממוצע

צוות מדור סיוע לימודי
איצקוביץ מרינה

איצקוביץ מרינה

ראש מדור סיוע לימודי
דנה מירית

דנה מירית

מנהלת סיוע לימודי קבוצתי
אסרף אורה

אסרף אורה

רכזת סיוע לימודי פרטני
קשת כנרת

קשת כנרת

תמיכה בסטודנטים

מלגת חונכות לסטודנטים/יות מצטיינים/ות - הגשת מועמדות שנת הלימודים תשפ"ה

סטודנט/ית מצטיין/ת ? אוהב לעזור לחברים שמתקשים  בלימודים?

הנך מוזמן/ת להגיש מועמדות למלגת חונכות.

הגשת מועמדות ופרטים נוספים לחצו כאן 

טיפים לתקופת המבחנים שכדאי ליישם

תכנון זמנים

  • תכננו מראש את תקופת המבחנים בלוח חודשי- סמנו מועדי בחינה, וכן, כמה ימי למידה אתם מקציבים לכל מבחן.
  • תשבצו בלוח הזמנים מועדי מרתונים ו סדנאות בנושא “חרדת בחינות” “הפגת מתח ולחץ לפני החינה”
  • ארגנו את החומר למבחן שבועיים לפני כל מבחן סיכומי שיעורים, מצגות, דף נוסחאות, מאמרים, ספרי לימוד, תרגילים וכו’.
  • חלקו את החומר לכל יום למידה – עשו חלוקה בחומר הנדרש מראש, כך שבכל יום יהיו מספר מצומצם של נושאים שעליכם ללמוד.

תהליך למידה

  • סביבה נוחה ומתאימה: ודאו כי המקום בו אתם לומדים נוח, שקט ומאפשר למידה. כמו כן, שימו לב להרחיק מסיחים (מומלץ ללמוד בחדר נפרד מהמכשיר הסלולרי).
  • תלמדו בשעות “הזהב”, השעות האפקטיביות עבורכם ללמידה.
  • בצעו הפסקות יזומות- על מנת לשמור על ריכוז ולמידה אפקטיבית.
  • “כל המרבה הרי זה משובח” – בחרו ללמוד לבד, וגם בקבוצות קטנות – למידה עם חברים מאפשרת הבנה, הסבר ושאילת שאלות.
  • היו יצירתיים – בחרו את הסגנון המתאים לכם:

-הכינו כרטיסיות לשינון

-השתמשו במרקרים שונים את הדגשים

-הכינו דף מושגים

-הקליטו את עצמכם והאזינו

-שננו דרך כתיבת החומר

-הסבירו לחברים את החומר

בזמן בחינה

  • הגיעו זמן סביר לפני הבחינה והגיעו בנחת לחדר הבחינה,
  • הצטיידו בתעודת זהות, כלי כתיבה נוחים לכם וסדרו את חפציכם בשולחן.
  • הביאו לעצמכם בקבוק שתייה ומשהו שאתם אוהבים ל”נשנש”, שיעזור לכם לעורר את הריכוז במידת הצורך.
  • קראו היטב את השאלות, וסמנו בקו את ההוראות – הצג, הסבר, השווה, הדגם וכו’.
  • תכננו זמן לכל שאלה.
  • התחילו לענות על המוכר ולא על הלא ידוע.
  • נסו להשתמש בתשובותיכם במונחים ומשפטים מנושא הבחינה.

טיפים כלליים למענה על השאלות בבחינה

  1. שאלות רב ברירתיות (אמריקאיות):

א. תשובות שמכילות מילים שמעידות על 0% סיכוי (never, none, no-one) או 100% סיכוי (always, all, entire, everyone), ברוב המקרים לא יהיו נכונות.

ב. תחפשו קידומות (תחיליות מילה), במיוחד שליליות.

ג. לאורך התשובה אין משמעות לגבי האם היא נכונה או לא.

ד. ברוב המקרים:

*  אופציה אחת מאוד לא נכונה.

* אופציה נוספת כללית מידיי.

* עוד אופציה ספציפית מידיי.

* משאיר רק תשובה אחת נכונה.

לרוב, יש תשובה אחת שהיא נכונה לגמרי בהקשר הטקסט, אך לא עונה על מה שנשאל בשאלה.

ה. תקראו מחדש את השאלה לאחר בחירת התשובה הנכונה, ותוודאו שהבחירה שלכם אכן עונה על הנשאל

  1. שאלות השלימו את החסר:

שאלות שבהן חסרה מילה או מילים, במשפט או שניים.

כאשר ההוראות מכוונות אתכם למספר מצומצם של מילים (3 words (1 word only; or – no more than/ up זה אומר שצריך למצוא את התשובה במספר המילים שביקשו. שימו לב להגבלת מספר המילים!

  1. שאלות עם אזכורים:

אזכורים:

שאלות שבהן מילות אזכור (התייחסות) יכולות לשאול על “הקודם” – “the former” (1st item stated) – הדבר הראשון שנאמר/ נטען, ועל האחרון “the latter” (2nd item stated)- הדבר האחרון שנאמר/ נטען.

**המילים האלו מתייחסות למידע הנמצא במשפטים הקודמים, או בתחילת אותו המשפט.

דוגמאות:

ve.g. Sam likes action movies and thrillers. The latter is his favorite.

What does the latter refer to? What does the former refer to?

ve.g. John loves singing. That is his favorite hobby.

What does that (this, such, etc.) refer to?

טיפים לנשמה

  • הכי חשוב- שינה טובה ומספקת! במהלך השינה החומר שלמדתם במהלך היום מועבד ונקלט בזיכרון. הקפידו על שעות שינה.
  • במהלך היערכות לבחינה: אכלו נכון, שתו המון, נוחו מספיק, בצעו פעילות גופנית ושמרו על אופטימיות.
  • בבחינה- אל תביטו מסביב, אל תלחצו מכמות הכתיבה או זמן הבחינה של חבריכם.

 

חייכו לפני הבחינה – זה מסייע בהפחתת לחץ 😊

וכמובן, נשמו עמוק!

טיפים ללמידה בזום

טיפים ללמידה מקוונת  – פינה וסביבת הלמידה

  • ניהול הזמן : ארגנו לכם את סדר היום, היעזרו ביומן או בתוכנת  outlookאו נהלו תזכורות בטלפון הנייד…
  • סביבת הלמידה: בחרו את סביבת הלמידה בהתאם לנוחותכם : אופן ישיבה, שקט, נוחות וכד’.
  • סדר: על השולחן השאירי רק פריטים המשמשים ללמידה ללא הסחות דעת
  • שתפו את הסביבה: ידעו את בני הבית כי אתם בלמידה, בקשו מהם לעזור לכם להתרכז
  • תקשורת: וודאו קליטת אינטרנט יציבה ורציפה
  • צמצום מסיחים: בטלו את כל המסיחים בסביבתכם: טלפונים , טלוויזיה וכל מה שעושי להסיח דעתכם

איך להצליח להיות בעניינים ולהישאר בפוקוס

לפני תחילת השיעור:

  • לחזור על תכני השיעור הקודם ולהסתכל בסילבוס על תוכן השיעור הקרוב, כדאי גם ככל שניתן שמצגת השיעור תהיה מולכם בזמן השיעור.
  • לאכול ולשתות לפני/במהלך השיעור. תחושות רעב וצמא פוגעות בחשיבה, בריכוז ובזיכרון.

במהלך השיעור:

  • במהלך השיעור חשוב שתכתבו הערות על המצגת והשיעור, סכמו נקודות ורשמו שאלות שעולות לכם בראש.
  • לתקשר עם המרצה- שאלו שאלות במהלך השיעור–שאילת שאלות משאירה אתכם חדים! אל תתביישו, בטוח יש סטודנטים שהשאלה שלכם עזרה להם.
  • פתחו מצלמה! – הרבה יותר קל להישאר נוכחים כשרואים אתכם.

הפסקות

במיוחד בשיעור מקוון – חייבים לצאת להפסקה ולהתרענן!! המוח צריך מנוחה בין שיעור לשיעור כדי לעכל מידע. הטעינו את עצמכם על ידי מנוחה, פעילות כלשהי להזזת הגוף, אוויר נקי מבחוץ או אוכל מזין.

כיצד לסכם שיעור מקוון

  1. רשמו לכם ביומן את כל השיעורים – לפי זמני השיעור במיוחד שיעור מתוקשב רשמו מתי נפתח או במידה ואין – קיבעו ביומן זמן קבוע לצפייה בשיעור. מומלץ לשים תזכורת.
  2.  שימוש בצבעים  כשאתם רושמים ביומן וגם בסיכומים מומלץ להשתמש בצבעים, במחברת במרקרים ועטים צבעוניים כדי להפריד בין שיעורים, בין תוכן מהמרצה להבנה שלי, בין נוסחאות וההסבר שלהם…..
  3. אייפד? מחברת או קלסר?  – בחרו מה הדרך הנכונה ביותר עבורכם ללמוד ולקלוט את החומר, האם לסכם, להקשיב ואח”כ לסכם, להדפיס את המצגת ולצפות שוב בשיעור עם המצגת ולכתוב עליה.
  4.  מומלץ לסכם מה למדתם – במידה ועלו למודל מצגות השיעור לפני השיעור עצמו –  מומלץ להוריד למחשב לתיקיית הקורס ואז לסכם תוך כדי עליהן את השיעור או, אפשר להעתיק את תוכן השקפים למסמך וורד ולכתוב ליד את התובנות, סיכום וכו’ כך שהכל מרוכז.
  5. מחברות /קלסרים – במידה ואתם מסכמים בכתיבה – לעבוד עם מחברות וקלסרים מסודרים  – אפשר בקלסרים עם חוצצים ואז החומר נכנס פנימה בכל סיום שיעור ואפשר גם להדפיס מצגות או דברים חשובים שנשלחו מהמרצה שיכולים לתרום לזכירת החומר. כמו כן במידה ויש קורס עם מבחן עם חומר פתוח יהיה לכם הכל כבר מוכן מראש. אפשר גם להכניס שם את הסיכומים של תגבורים בהתאם לחומר.

חברים ללימודים בלימודים מקוונים

גם אם לומדים בצורה מקוונת, אפשר עדיין ללמוד ביחד! איך נעשה את זה כשלומדים מרחוק?

  • נסו לייצר קבוצת למידה בזום
  • מצאו חברים שגרים קרוב כדי ללמוד יחד
  • ואם הקמפוס פתוח – מצאו את הזמן להיפגש בספרייה או בקפיטריה

מה תרוויחו? חברים, תמיכה לימודית ורגשית, חיזוק, תחושת ביטחון וצחוקים.

תמונות מהתגבורים והמרתונים

יצירת קשר עם צוות הדיקנט

לרשותכם דרכי התקשרות עם הדיקנט

ניידים של הדיקנט:

052-3616054
052-2513313
052-3489357

באמצעות מייל:

מרינה איצקוביץ-[email protected]

מירית דנה- [email protected]

אורה אסרף- [email protected]

כנרת קשת[email protected]

באמצעות וואצאפ:

להצטרפות לקבוצת וואצאפ של הדיקנט לחצו כאן