מהדורת מאי 2019
דבר ראשת החוג - פרופ' ורד וקנין-נוסבאום
פעילות מחקרית עכשווית
פרסומים
-
Guterman, O. & Neuman, A. (2019) Reading at home: Comparison of reading ability among homeschooled and traditionally schooled children. Reading psychology. 40, 2, 169-190
-
Neuman, A. (2019) The Meaning of Learning: Homeschooled Compared with Schooled Children. Educational Studies. 1-13. DOI: 10.1080/03055698.2019.1668258
-
Seroussi, D. E., Sharon, R., & Peled, Y. (2019). Reflections on Peer Feedback in Disciplinary Courses as a Tool in Pre-service Teacher Training. Cambridge Journal of Education, 49(5). 655-671. Doi: https://doi.org/10.1080/0305764X.2019.1581134
-
Peled, Y. (2019). Cyberbullying and Its Influence on Academic, Social, and Emotional Development of Undergraduate Students. Heliyon 5(3). e01393. Doi: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2019.e01393
-
Spitzer, n., Shafir, T., Lerman Y., & Werner, P. (2019). The Relationship between Caregiver Burden and Emotion Recognition Deficits in Persons with MCI and early AD: The Mediating Role of Caregivers’ Subjective Evaluations. Alzheimer Disease & Associated Disorders – An International Journal
-
Werner, P., Kalaitzaki A. Spitzer N., Raviv-Turgeman L., Koukouli S. Tziraki, C. (2019) Stigmatic beliefs towards persons with dementia: Comparing Israeli and Greek college students, International Psychogeriatrics,1-9.
-
Spitzer, N., Segel-Karpas, D., Palgi, Y. (Forthcoming 2019) Close Social Relationships and Loneliness: The Role of Subjective Age, International Psychogeriatrics
-
Ben-Nathan, M., Salti, M., & Algom, D. (2019). The many faces of music: Attending to music and delight in the same music are governed by different rules of processing. Acta Psychologica, 200. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2019.102949
-
Klemer, A. Rapoport, S., & Lev, Z, H. (2019). Building a computerized dynamic representation as an instrument for mathematical explanation of division of fractions. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1-18.
-
Lerner, B. D. (2019). Review of Shira Weiss “Joseph Albo on Free Choice: Exegetical Innovation in Medieval Jewish Philosophy”. Shira Weiss, Oxford University Press, 2017. Reviews in Religion & Theology, 26(1), 175-177.
-
Sarid, M., Meltzer, Y., & Raveh, M. (In print). Academic Achievements of College Graduates with Learning Disabilities vis-a-vis Admission Criteria and Academic Support. Journal of learning disabilities.
-
Bar Kochva, I. & Nevo, E. (2019). The relations of early phonological awareness, rapid-naming and speed of processing with Hebrew spelling and reading: A longitudinal examination. Journal of Research in Reading, 42(1), 97-122. DOI:10.1111/1467-9817.12242
-
Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. & Gambrell, L. (2019). Reading motivation in kindergarteners and 1st-Graders. Journal of Research in Childhood Education, 33(4), 610-622, DOI: 10.1080/02568543.2019.1647316
-
Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2019). Enhancing motivation to read and reading abilities using motivational reading activities among first graders. Educational Psychology. DOI: 10.1080/01443410.2019.1635680
-
Vaknin-Nusbaum, V., Nevo, E., Brande, S. & Gambrell, L. (2019). Reading and writing motivation in 3rd to 6th graders. Reading Psychology, DOI: 10.1080/02702711.2019.1674435
-
Vaknin-Nusbaum, V., & Raveh, M. (2019). Cultivating morphological awareness improves reading skills in fifth-grade Hebrew readers. Journal of Educational Research, 112(3), 357-366.
-
קלמר, ע. וטל, ע. (2019). הנגשת בעיית חקר בעזרת גאוגברה. מספר חזק 2000, 28, 54-61.
-
קלמר, ע. ולב-זמיר, ח. (2019). כאשר מבינים ניתן לפתור באמצעות ‘תרגיל פשוט’….” תלמידי כיתות ה-ומסבירים פעולת חילוק שברים באמצעות ייצוגים באקסל. מחקר ועיון בחינוך מתמטי, גיליון 7, 34-49.
-
נאות, ה. (בדפוס). רפסודה בלב ים: הפילוסופיה הפנומנולוגית של יאן פטוצ’קה (1977-1907). ירושלים: הוצאת כרמל.
-
טלנקר, ס. (2019) פיתוח מקצועי של מורים בישראל: השאלה הערכית והתשובה הפרגמטית, ביטאון מכון מופ”ת 63(2).
-
מאור, ג. (2019) חרדים לקשב – מדריך הורים לתחום הפרעת קשב וריכוז. עיריית ירושליים; ירושליים.
דיווח על פרוייקט או מחקר
מתוך הטבלה ניתן לראות כי אחוזי השיפור בקבוצת ההתערבות גבוהים מאחוזי השיפור בקבוצת הביקורת באוצר מילים ספציפי וביכולת מורפולוגית. בשתי הקבוצות לא נצפה שיפור באוצר המילים במבחן הסטנדרטי. כלומר, עם סיומה תכנית ההתערבות מקדמת את היכולות הספציפיות שהיא מתרגלת ולא יכולות מעבר לה כמו אוצר מילים כללי.
-
Golinkoff, R. M., Hoff, E., Rowe, M. L., Tamis‐LeMonda, C. S., & Hirsh‐Pasek, K. (2019). Language matters: Denying the existence of the 30‐million‐word gap has serious consequences. Child development, 90(3), 985-992.
-
Gonzalez, J. E., Pollard-Durodola, S. D., Simmons, D. C., Taylor, A. B., Davis, M.J., Fogarty, M., & Simmons, L. (2014). Enhancing preschool children’s vocabulary: Effects of teacher talk before, during and after shared reading. Early Childhood Research Quarterly, 29, 214–226.
-
Lefebvre, P., Trudeau, N., & Sutton, A. (2011). Enhancing vocabulary, print awareness and phonological awareness through shared storybook reading with low-income preschoolers. Journal of Early Childhood Literacy, 11, 453–479.
-
Nagy, W. E., Carlisle, J. F., & Goodwin, A. P. (2014). Morphological knowledge and literacy acquisition. Journal of Learning Disabilities, 47(1), 3–12.
-
Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2018). Enhancing language and print-concept skills by using interactive storybook reading in kindergarten. Journal of Early Childhood Literacy, 18(4), 545-569.
-
Nicholson, T. (2005) Phonics Handbook. London, England: Whurr.
-
Romeo, R. R., Leonard, J. A., Robinson, S. T., West, M. R., Mackey, A. P., Rowe, M. L., & Gabrieli, J. D. (2018). Beyond the 30-million-word gap: Children’s conversational exposure is associated with language-related brain function. Psychological science, 29(5), 700-710.
-
Serry, T. A., & Oberklaid, F. (2015). Children with reading problems: Missed opportunities to make a difference. Australian Journal of Education, 59(1), 22-34.
-
Toub, T. S., Hassinger-Das, B., Nesbitt, K. T., Ilgaz, H., Weisberg, D. S., Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M., Nicolopoulou, A. & Dickinson, D. K. (2018). The language of play: Developing preschool vocabulary through play following shared book-reading. Early Childhood Research Quarterly, 45, 1-17.
-
Wolf, M. (2008). Proust and the squid: The story and science of the reading brain. Cambridge, UK: Icon.
The effect of face to face and media embedded mediation on young children’s aggression following the watching of TV ד”ר יעל שני ופרופ’ ויעקב יבלון
המחקר הנוכחי התבסס על תאוריית הלמידה המתווכת ותרומתו להפחתת התנהגות אלימה של ילדים בגיל הרך לאחר צפייה בטלוויזיה. נבחנה השפעת תיווך המבוגר לעומת השפעת תיווך המוטמע בתכנית הטלוויזיה. המדגם כלל 216 ילדים (114 בנים ו- 102 בנות) בגילאי 4-7 (M = 5.11, SD = 7.78) מתוך 14 גני ילדים. המשתתפים חולקו באופן אקראי לשבע קבוצות של חמישה ילדים בכל גן. כל הקבוצות צפו באותו קטע מתוך תכנית הטלוויזיה. לאחר מכן, כל קבוצה קיבלה תיווך מסוג אחר. הממצאים מראים כי גם תיווך מבוגר וגם תיווך המוטמע בתוכנית הטלוויזיה מפחיתים התנהגות אלימה של ילדים לאחר צפייה בטלוויזיה. זו הפעם הראשונה שבה ניתן דגש על כך שגם תיווך מוטמע בתכנית הטלוויזיה מפחית את התנהגותם האלימה של ילדים, דבר המספק דרך נוספת להתבוננות על תכניות טלוויזיה לילדים.
כנסים
תקציר:
אירועים חוגיים
הכר את המרצה
ד”ר שרון גילת יחיא
בשנים האחרונות, אני מטיילת הרבה בארץ ובעולם, בעיקר לאתרים של רכיבת אופניים. בן הזוג שלי הוא כיום אלוף הארץ ברכיבת כביש לגיל שלו ואני נהנית ללוות אותו לתחרויות ואתרי רכיבה שונים. אני לא רוכבת על אופניים בעצמי, אך כספורט עושה פילאטיס, מבקרת לעיתים בחדר כושר ויוצאת להליכות ארוכות עם הכלבה.
המרצים שלנו
ד”ר מאיה קלמן-הלוי נבחרה על ידי אגודת הסטודנטים כ”מרצה האהודה” לשנה”ל תשע”ט