- חד חוגי חינוך באשכולות ייעוץ חינוכי, ניהול במערכות חינוך, משחוק וחדשנות בחינוך.
- דו חוגי חינוך עם לקויות למידה או עם חינוך והתפתחות הילד.
מהדורת אוגוסט 2020
דבר ראשת החוג - פרופ' ורד וקנין-נוסבאום
לזכרה של אינה פלדמן טבקמן
הכרזה על חוגים חדשים
התכנית לתואר שני בניהול במערכות חינוך
ראש החוג ד”ר ארי נוימן
איך חוג נולד? החוג החדש לחינוך והתפתחות הילד בגיל הרך בראי קהילתי
החוג ללקויות למידה
ד”ר מירי שריד
דיווח על פרוייקט או מחקר
פרויקט סיוע לתלמידים עולים חדשים בבתי הספר היסודיים בעכו
מובילת הפרויקט – פרופ’ ורד וקנין-נוסבאום
רציונל הפרויקט
תיאור הפרויקט
הליך הפרויקט
פיתוח חשיבה מתמטית בגני ילדים בעיר עכו
ראשת הפרויקט: ד”ר ענת קלמר
רציונל ותיאור הפרויקט
ממצאים
סיכום
פיתוח חשיבה מתמטית בכיתות ב’ בעיר עכו
ראשת הפרויקט: ד”ר ענת קלמר
רציונל ותיאור הפרויקט
מחקרים בתחום של פיתוח חשיבה מרחבית בקרב ילדים מצביעים על תפיסות שגויות בהבנת הצורות והמושגים הגאומטריים, אשר חלקן נובעות מלמידת גיאומטריה דרך הגדרות סטאטיות ובהעדר המחשה. המחקרים מדווחים כי פעילויות המלוות באמצעי המחשה המאפשרים הצגת צורות במנחים שונים הינן בעלות פוטנציאל לפיתוח העולם המושגי של הלומד והעשרת מאגר המבנים הוויזואליים שלו (Heyden, Huizinga & Jolles, 2017).
ממצאים
סיכום
מוטיבציה אוטונומית כמנבאת הישגים בגיאומטריה בכיתה ב’
ד”ר ענת קלמר, ד”ר מאיה קלמן-הלוי וד”ר רוני טוטיאן
מטרת המחקר
הינה לבחון האם מוטיבציה ללימודים יכולה לנבא הישגים בגיאומטריה בשלבים הראשונים של הלמידה בבית הספר? האם יש הבדל בניבוי ההישגים בגיאומטריה, בין אם זו מוטיבציה נשלטת (controlled motivation) או מוטיבציה אוטונומית (autonomous motivation)? והאם יש ירידה ברמות המוטיבציה ללמוד לאורך השנה כבר בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי?
מתודולוגיה
ממצאים
הממצאים מלמדים כי מוטיבציה אוטונומית בתחילת שנה בשונה ממוטיבציה נשלטת, מנבאת הישגים בגיאומטריה בסוף שנת הלימודים. בנוסף, נמצא כי רמות המוטיבציה האוטונומית והנשלטת ירדו באופן משמעותי מתחילת שנה לסופה, מעבר לקבוצות אתניות ומגדריות. ההישגים בגיאומטריה עלו משמעותית במהלך השנה, מעבר לקבוצות המשנה. דוברי ערבית התחילו את השנה עם מוטיבציה גבוהה יותר מדוברי עברית אבל סיימו את השנה עם מוטיבציה נמוכה מדוברי עברית. בנים ובנות התחילו את השנה ברמה דומה של מוטיבציה ובסיום השנה הבנים הראו מוטיבציה יותר נמוכה מהבנות.
מסקנות
דיווח על פרסום
ארי נוימן
What Homeschooled Adolescents Think About Homeschooling
דיווח על כנסים
הכנס הרביעי של מתמטיקה כיצירה
ד”ר ענת קלמר
כנס חוקרים מכללתי | מה הורים באמת יודעים על ההתנהגות המקוונת של ילדם? פערים בין הורים לילדיהם
ד”ר יהודה פלד, ד”ר מאיה קלמן-הלוי וד”ר רוני טוטיאן
התפתחות הידע בנושא יחס ופרופורציה תוך יצירת קורס (MOOC (Massive Open Online Course
ד”ר ענת קלמר וד”ר עינב קיסר
תערוכת פוסטרים ותוצרים – החוג לחינוך
ד”ר עינת נבו וד”ר מאיה קלמן הלוי
תערוכת הפוסטרים של החוג לחינוך התקיימה זו השנה הרביעית ב- 10.6.20. בתערוכה הוצגו עבודות סמינריוניות מצטיינות של סטודנטים בשנה השלישית ללימודי התואר בחינוך. השנה, הפורמט של התערוכה היה קצת אחר והותאם לתקופת הקורונה. זו הייתה תערוכה מקוונת ייחודית ומגוונת, שהתקיימה בזום, בנוכחות מעל 100 משתתפים – סטודנטים, בני משפחה, עובדי מנהלה ומרצים. דברי פתחו נשאו פרופ’ יוסי יגיל – המשנה לנשיא המכללה ופרופ’ ורד וקנין נוסבאום – ראשת החוג לחינוך.
הכר את אורטל גז, מזכירת החוג לחינוך והתוכנית לתואר שני בניהול מוסדות חינוך
אני גאה להיות חלק ממשפחת המכללה האקדמית גליל מערבי.
קהילה וחברה
מילות סיכום של סטודנטית דנית סבח בטכס סיום פרויקט סיוע לתלמידים מתקשים בקריאה וכתיבה בכיתות ב’
פרויקט זה הינו חלק מהתחייבויות הלימודים לתואר הראשון אותו אנו מסיימות במסגרת החוג לחינוך ובאשכול לקויות הלמידה במכללה האקדמית גליל מערבי. בתחילת השנה הנוכחית הוא הוצג לפנינו כפרויקט בו נתנסה באופן מעשי עם ילד הלומד באחד מבתי הספר היסודיים בעיר עכו ובו נוכל ליישם חלק מהכלים אותם למדנו וקיבלנו עד כה במסגרת הלימודים. נוכל לומר כי טרם המפגש הראשון עם הילד אותו היינו אמורות לפגוש חשנו נרגשות ואף לא בטוחות שנצליח לתרגם את מה שלמדנו עד כה לעשייה שתוביל ותתרום לילד/ה וזאת מעצם ההכרה כי הידיעה את התאוריה לא בהכרח עוזרת במציאות.
סיכום דברי יפה מי רום בוגרת המכללה ובוגרת מלגת רוטרי תש”ע.
יפה נאמה בטכס חלוקת רוטרי אשר התקיים במלון קולוני בחיפה ב 7.6 בנוכחות התורמים.מכובדיי, אורחים ומארחים יקרים,
פינת הפירגון
מכתב תודה והערכה לד”ר ציפורה הוכדורף
מכתב תודה והערכה לד”ר עינב קיסר
מכתב תודה והערכה לפרופ’ ורד וקנין נוסבאום
לכ’ פרופ’ ורד וקנין,
פרגון למרצה ד”ר מירב בן נתן
כמו שאמרתי בשיעור אך חשוב לי שוב להגיד לך תודה רבה על הכל, על כל הסמסטר הזה, והסמסטר הקודם. התשומת לב, האכפתיות, הרצון תמיד לעזור ולהסביר, הכריזמטיות שלך ובאמת על הכל גם בפן הבין אישי. זכיתי ללמוד אצלך ואני מודה לך על כך, נהנתי מאוד מכל שיעור ואת נותנת השראה ומוטיבציה להמשיך וללמוד עוד!
מכתב תודה והערכה לד”ר ענת קלמר
סטודנטית חינוך גיל הרך.
מכתב תודה והערכה לגב’ חיה שנאר ולגב’ אורטל גז
מכתב תודה לד”ר נעמה שפיצר
ז’אנה מלכה