מה למדתי במכללה:
חינוך ולקויות למידה
איפה אני היום:
מחנך כיתת “אתגר” (המקדמת ילדים מתקשים לקראת בגרות מלאה) בכפר הנוער גלים. בנוסף, מלמד שם מתמטיקה.
איך הלימודים קידמו אותי: החשיפה לנושאים רבים בתחום החינוך ולקויות הלמידה מסייעת לי מאוד באיתור הקשיים של תלמידים בכיתה וגם בפרקטיקה של העזרה להם. זה מפתח מאוד את החשיבה היצירתית בהוראה.
איך הלימודים קידמו אותי:
החשיפה לנושאים רבים בתחום החינוך ולקויות הלמידה מסייעת לי מאוד באיתור הקשיים של תלמידים בכיתה וגם בפרקטיקה של העזרה להם. זה מפתח מאוד את החשיבה היצירתית בהוראה.
רגע בלתי נשכח מתקופת הלימודים:
ההיכרות עם ד”ר ורד וקנין-נוסבאום, ראש החטיבה ללקויות למידה אז וכיום ראשת החוג לחינוך. כל אחד צריך מבוגר משמעותי אחד שמאמין בך. היא איתרה אותי מהר מאוד וקידמה אותי להיות עוזר מחקר והוראה שלה.
למי שמתלבט מה ללמוד הייתי מציע לעשות את המסלול שלי כי:
הוא נותן את האפשרות לגעת בהרבה בני אדם ולכוון אותם להתנהלות נורמטיבית בחברה. הלימודים מספקים חשיפה לתחומים רבים ונוגעים במגוון גדול של נושאים. רוב הסגל האקדמי במכללה מגיע מהשטח, אז יש המון דוגמאות חיות ולא מסתפקים בלקרוא מהדף על דברים שאנשים אחרים עשו. יש יכולת להתמקצע בבחירה של קורסים שקשורים לתחום שאתה אוהב. הכיתות לרוב קטנות ויש יחס אישי וזמינות גבוהה מאוד של המרצים.
אם לא הייתי עוסק בתחום שלי הייתי עוסק ב:
מלצרות (צוחק). כי זה אחלה כסף וגם נותן סיפוקים מיידיים ועבודה עם אנשים.
טיפ לסטודנט שנה א’:
תשקיע במבואות. המבוא התיאורטי הוא הבסיס לכל התחומים. מהלמידה מהמבוא לפרקטיקה אתה מקבל את ההבנה על התהליכים שקורים – ואז יהיה לך קל ליישם כשתגיע לשטח.