לימודי תואר ראשון בניהול עם התמחות בשיווק דיגיטלי
אם החלטתם להירשם לתואר ראשון בניהול, יש לנו הצעה מפתיעה שתשפר את סיכויי הקריירה שלכם ותתאים אותה עוד יותר לדרישות הספציפיות של המאה ה-21. סקרנים לדעת במה מדובר? נפלא, המשיכו לקרוא!
אם אתם שואפים לקריירה בעסקים שתאפשר לכם לפעול בעולם המקוון, בוודאי תשמחו לשמוע על מסלול לימודים מיוחד שמציע לכם תואר ראשון בניהול עם התמחות בשיווק דיגיטלי!
מהו שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי הוא תת קבוצה של תחום השיווק המשתמש בטכנולוגיות מקוונות באינטרנט ובמולטימדיה כדי לקדם מוצרים ושירותים.
תחום השיווק הדיגיטלי החל את צעדיו הראשונים בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת, ומאז ועד היום הוא רק הולך וגדל באופן משמעותי עד כדי כך שהצליח לשנות את האופן שבו עסקים מתחברים לקהלי היעד שלהם כדי לשווק להם מוצרים או שירותים.
היום, כאשר רוב הצרכנים עוברים לקניות מקוונות באמצעות כמה קליקים על הסלולרי שלהם, גם השיווק הדיגיטלי עובר לתפוס מקום מרכזי באסטרטגיות השיווק של מותגים ברחבי העולם, כשהוא מציע להם דרך נוחה וקלה להגעה לקהלי יעד בכול נקודה על פני כדור הארץ, 24/7.
טכנולוגיית השיווק הדיגיטלי ממשיכה להתפתח ללא הרף ומדי יום צצות טכנולוגיות חדשות. יחד עם ההתפתחויות הללו נולדות גם שיטות שיווק שונות, כמו:
- אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO (Search Engine Optimization)
- שיווק באמצעות תוכן במדיה אחת או יותר
- שיווק באמצעות משפיענים
- דיוור ישיר באמצעות הדואר האלקטרוני
- ניהול המדיה החברתית
עם כל הכבוד לרשימת שיטות מכובדת זו, השיווק הדיגיטלי אינו ליניארי. אנשי השיווק הדיגיטלי מעדיפים לנצל את הכלים השונים כדי למקסם את השפעת המותג וכדי להשפיע על השורה התחתונה של העסק.
הפרקטיקות השונות המשמשות את השיווק הדיגיטלי מאפשרות למשווקים להתמודד עם מספר מטרות שיווקיות בעת ובעונה אחת, כמו הגדלת קהל היעד, העמקת הקשרים עם לקוחות קיימים ועם לקוחות פוטנציאליים והגברת המודעות למותג.
מהי מטרת תוכנית הלימודים בתחום השיווק הדיגיטלי?
תוכנית הלימודים במסלול ללימודי ניהול עם התמחות בשיווק דיגיטלי נועדה להכין בוגרים המצוידים בידע, במיומנויות ובמומחיות הנדרשים כדי להשתלב במגוון משרות בשוק התעסוקה, כמו: מנהלי שיווק דיגיטלי, יועצים אסטרטגיים או מנהלי תקשורת שיווקית – Marcom (קיצור של Marketing communications).
הנושאים הנלמדים בהתמחות בשיווק דיגיטלי
תוכנית הלימודים בתואר ראשון משלבת בין תיאוריות ומודלים לבין התנסות מעשית בעולם האמיתי של השיווק הדיגיטלי, והיא כוללת את הנושאים הבאים:
- יסודות השיווק הדיגיטלי
- מסדי נתונים בשיווק
- התנהגות הצרכן בעולם הדיגיטלי
- יצירת חוויה ונאמנות לקוחות
- שיווק דיגיטלי וניהול מדיה חברתית
- שיווק בינלאומי בעידן הדיגיטלי
- סוגיות אתיות בשיווק הדיגיטלי
לאחר סיום התואר הראשון שלכם, בין אם במסלול של תואר בניהול, בכלכלה או בחשבונאות, תוכלו להמשיך לתואר שני ושלישי, לפתח את הקריירה שלכם, להעמיק בתחום המחקר ולהפוך למומחים בנושאים הקשורים לעולם הפרסום והשיווק במדיה הדיגיטלית.
מהי החשיבות של השיווק הדיגיטלי?
כללית, בהשוואה לשיטות השיווק המסורתיות, השיווק הדיגיטלי:
- מאפשר לעסק להגיע לקהל הרבה יותר גדול ולמקד את השיווק בלקוחות פוטנציאליים עם הסיכוי הגבוה יותר לקנות את המותג.
- מציע הליך שיווק חסכוני.
- מאפשר לעסק למדוד את הצלחת הקמפיין ולמדוד חיתוכים שונים של נתונים, ולקבל תוצאות מהירות ומדויקות על בסיס יומי.
יתרונות נוספים של השיווק הדיגיטלי לעומת השיווק המסורתי
- שיווק דיגיטלי מאפשר למקד מאמצים ומשאבים רק בלקוחות פוטנציאליים שלגביהם הסבירות שירכשו את המותג שלו, היא גבוההאם העסק מפרסם בטלוויזיה, במגזין או על שלט חוצות, השליטה שלו על ׳מי יראה את הפרסום שלכם׳ היא מוגבלת. שיווק דיגיטלי, לעומת זאת, מאפשר לעסק לזהות ולהתמקד בקהל יעד ספציפי ולהעביר לו מסרים שיווקיים מותאמים אישית שיביאו לשיעורי המרה גבוהים.העסק מקבל גם שליטה מלאה על אופן חלוקת התקציב ויכול להחליט, למשל, האם עדיף להשקיע יותר בתוכנת עיצוב שתביא להמרות גבוהות באינסטגרם, מאשר במסע פרסום PPC (Pay-Per-Click). זה מבטיח שהכסף של יצא רק על ערוצים מניבים ועל ביצועים טובים.
- שיווק דיגיטלי מציע מגרש משחקים שוויוני שמאפשר לעסקים הקטנים ביותר להתחרות עם המותגים הגדולים בעולם.מן הסתם, לעסק קטן קשה להתחרות עם העסקים הגדולים הפועלים באותו ענף, ואין לו את המשאבים הנדרשים להשקעה בקמפיינים גדולים. אבל בעידן הדיגיטלי, יש לעסק הקטן הזדמנויות רבות להתמודד עם השחקנים הגדולים ביותר, בזכות אסטרטגיות השיווק הדיגיטלי.
- שיווק דיגיטלי ניתן למדידהאחת המגבלות הבסיסיות של הפרסום המסורתי היא דווקא היתרון העצום של השיווק הדיגיטלי, והכוונה היא ליכולת המדידה של אפקטיביות הקמפיין. השיווק הדיגיטלי יכול להציג מדדים מדויקים ומהירים מתחילת הקמפיין ועד לסופו, כולל שיתופים, צפיות, קליקים או זמן שהייה בדף.
- קל מאוד להתאים ולשנות את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי במהלך הקמפייןכיוון שבכל פיתוח אסטרטגיית שיווק מושקעים לא מעט עבודה וכספים, רוב הזמן העסק ימשיך עם האסטרטגיה שבחר מלכתחילה, גם אם הדברים לא יתנהלו כמתוכנן, ורק בסיום הקמפיין יישפטו התוצאות שהתקבלו. היכולת של השיווק הדיגיטלי לעשות ׳אחורה פנה׳ ולהתאים את האסטרטגיה לכול אורך הדרך, היא יקרה מפז. פשוט, אין צורך להתחיל הכול מחדש כשדברים לא מתפתחים כמצופה, תמיד אפשר לעצור ולשנות דברים בקלות ובמהירות.
- שיווק דיגיטלי יכול לשפר את שיעור ההמרה ואיכות הלידים של העסקכיוון שקל מאוד למדוד את תוצאות השיווק הדיגיטלי לאורך הדרך, קל גם לשפר את שיעורי ההמרה של העסק. כשניתן למדוד את האפקטיביות של כל היבט בשיווק, זה עוזר לפתח אסטרטגיות מושכלות יותר. שיפור מתמיד של שיטות השיווק מגדיל את שיעורי ההמרה.שיווק דיגיטלי מאפשר למקד את הקמפיין בקהל ספציפי שיניב לידים באיכות גבוהה יותר עם סיכוי ממשי להפוך ללקוחות. כלומר, חיבור העסק עם לידים בעלי ערך ישפר באופן ישיר את שיעורי ההמרה שלו.
- שיווק דיגיטלי מאפשר לעסק למשוך קהל בכל שלב של קמפיין השיווקבמסעות פרסום ושיווק חשוב מאוד ליצור מעורבות עם הקהל מוקדם ככול האפשר. למעשה, יצירת קשר עם הקונה כשהוא נמצא בשלב הראשון של מסע הקניות שלו, עוזרת לדחוף את הליד דרך משפך הלקוח. השיווק הדיגיטלי מאפשר לעסק להשיג זאת מהשלב הראשון ועד סופו, וכל מה שביניהם.
ערוצים מקוונים מאפשרים למנהל השיווק לעקוב אחר מסע הקניות של כל אחד מהלקוחות. הבנה וניתוח האופן שבו הלקוחות נעים ופועלים, חשובים מאוד להמרת לידים. שיווק דיגיטלי מאפשר לעקוב אחר לקוחות לאורך תהליך הקניות. וגם אם הלקוחות לא יבצעו המרה בשלבים הראשונים, לפחות זה עוזר לעסק להבטיח שהם ימשיכו להיות בקשר.
אולי יעניין אותך גם:
- לימודי תואר ראשון ללא בגרות
- האם לבחור בתואר ראשון או בלימודי תעודה
- בחירת מוסד לימודים
- תואר אחרי גיל 30