חברי המרכז:

פרופ’ ורד וקנין-נוסבאום

ראשת המרכז:

פרופ’ ורד וקנין-נוסבאום

תחומי התמחות:

רכישת קריאה ובהבנת הנקרא בקרב תלמידי בית הספר היסודי ובקרב קוראים מיומנים, גורמים המשפיעים על תפיסת מילה ועומק אורתוגרפי. שפה וקריאה (מורפולוגיה ופונולוגיה) בקרב קוראים מיומנים ובקרב קוראים דיסלקטים.

תפקיד במכללה:

ראשת התכנית לתואר שני באוריינות וחדשנות בחינוך, ראשת המרכז לחינוך אורייני, מרצה בחוג לחינוך ובחוג לקויות למידה

תחומי מחקר:

בתפיסת מילה ובהבנת הנקרא בקרב ילדים ומבוגרים דוברי עברית.

המבנה המורפולוגי של המילה בעברית והאופן שמילים מיוצגות בלקסיקון המנטלי.

עד כמה תהליכי עיבוד לשוניים מעורבים בתהליך הקריאה ובהתפתחותה ועד כמה הם יכולים להסביר קשיים בקריאה בשפות שמיות

 

גב' אנה דאוס

מתאמת הפרויקטים במרכז:

גב’ אנה דאוס

מתאמת פרויקטים, רכזת פרקטיקום/עבודה מעשית

גב’ יונה פליישר

תחומי התמחות:

אבחון וטיפול בילדים עם לקויות למידה, בניית תכניות התערבות חינוכיות לימודיות לקידום מיומנויות למידה, הדרכת הורים וצוותי חינוך לסייע ולהתמודד עם ילדים עם לקויות למידה.

תפקיד במכללה:

מרצה מן החוץ בחוג לחינוך ולקויות למידה

ד”ר עינת נבו

תחומי התמחות:

התפתחות שפה, קידום יכולות שפתיות במערכות החינוכיות, לקויות שפה, ניצני אוריינות, רכישת והתפתחות יכולות קריאה, מוטיבציה לקריאה, זיכרון עבודה

תפקיד במכללה:

ראשת החוג לחינוך והתפתחות הילד בגיל הרך בראי קהילתי, מרצה בחוג לחינוך ובתכנית לתואר שני באוריינות וחדשנות בחינוך

ד”ר ענת קלמר

תחומי התמחות:

משחוק וחדשנות בחינוך שילוב כלים דיגיטליים בהוראה ולמידה של מתמטיקה, בהתייחסות להיבטים פסיכולוגיים של הוראה ולמידה

תפקיד במכללה:

מרצה בחוג לחינוך ולקויות למידה ובתואר שני באוריינות וחדשנות בחינוך

תחומי מחקר:

  • שינויים בגישה של מורים למתמטיקה כלפי שילוב כלים דיגיטליים בהוראה ולמידה.
  • שינויים בידע ובהבנה של מושגים מתמטיים תוך יצירת מודלים המשלבים כלים דיגיטליים ואמצעי המחשה פיזיים
ד”ר מאיה קלמן הלוי

תחומי התמחות:

השפעתן של אסטרטגיות הוריות על תהליכי הפנמה והתנהגות של ילדים, התפתחותם של דפוסים שונים לוויסות רגשות בילד, טיפוח סביבה חינוכית “מקדמת צמיחה” התורמת להתפתחות חברתית ורגשית אופטימאלית בקרב מורים, גננות, הורים ותלמידים

תפקיד במכללה:

מרצה בחוג לחינוך ובחוג לחינוך והתפתחות הילד בגיל הרך בראי קהילתי

תחומי מחקר:

גורמים ותוצרים של פרקטיקות הוריות שונות כמו תמיכה באוטונומיה והתניית חיבה (חיובית ושלילית) בתחומים שונים כמו: ויסות רגשות, התנהגות פרו-חברתית, תפקוד בבית הספר, תפקוד בזוגיות בחיים הבוגרים ועוד

מעורבות הורים בחיי הרשת של ילדים ובני נוער

עוסק בתהליכים של חוסן נפשי ורווחה אישית בצל קורונה

ד”ר רוני טוטיאן

תחומי התמחות:

ייעוץ חינוכי, תכניות מניעה, טיפול בתלמידים תוקפניים

תפקיד במכללה:

ראש אשכול ייעוץ חינוכי בחוג לחינוך, מרצה בחוג לחינוך ולקויות למידה, בחוג לחינוך והפתחות הילד בגיל הרך בראי קהילתי

תחומי מחקר:

ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות

חוסן ורווחה בתקופת הקורונה