יוזמות חינוכיות פורצות דרך סטודנטים מהחוג לחינוך מובילים שינוי במערכת החינוך ובקהילה
יוזמות חינוכיות פורצות דרך
סטודנטים מהחוג לחינוך מובילים שינוי במערכת החינוך ובקהילה
מאת ד”ר עינב קיסר ומר מאור אסולין, החוג לחינוך
סטודנטים מהחוג לחינוך במכללה האקדמית גליל מערבי הוכיחו שוב כי חדשנות ויצירתיות הן המפתח להצלחה בעולם החינוך המודרני. במסגרת קורס ייחודי בהנחיית ד”ר עינב קיסר ומר מאור אסולין, פיתחו הסטודנטים יוזמות חינוכיות פורצות דרך, שנועדו להעשיר ולקדם את מערכת החינוך והקהילה.
התהליך החל בסמסטר הראשון, כאשר הסטודנטים גיבשו רעיונות ליוזמות חדשניות בעלות ערך ותרומה משמעותית למערכת החינוך או לקהילה. בשיתוף פעולה הדוק עם מנטורים מהאקדמיה ומהשדה החינוכי, עבדו הסטודנטים על פיתוח היוזמות והתאמתן לצרכים בשטח.
בסמסטר השני, הגיע הרגע הגדול – הסטודנטים יצאו לשטח ליישם את היוזמות הלכה למעשה. הם תכננו סדרה של פעילויות, תוך הגדרת החוט המקשר ביניהן והרציונל לקידום היוזמה, פיתחו כל אחת מהיוזמות לעומק והטמיעו אותן בשדה החינוכי תוך שיתוף פעולה עם הצוותים במוסדות השונים.
דוגמה בולטת ליוזמה מרגשת במיוחד היא הקמת חדר מוסיקה בגן ילדים על ידי קבוצת סטודנטיות מהחוג. בשיתוף פעולה עם צוות גן סביונים בקרית ביאליק ובהובלת הגננת הילה גלבנגורף, יצרו הסטודנטיות נגם מחאמיד, נור ללאוי, נורס אבו ריש, רואא עסאקלה ואסיל ראשד מרחב קסום המשלב מוסיקה עם מדיטציה, מיינדפולנס ויוגה. מטרתן הייתה להפחית את הלחץ ולשפר את מצב הרוח של ילדי הגן, הנתונים בתקופה מאתגרת בצל המלחמה.
בסיומו של הקורס, הוצגו בכנס דיגיטלי למעלה מ-27 יוזמות יצירתיות ופורצות דרך בתחומים מגוונים כמו חברות, מנהיגות, שילוב טכנולוגיה ואף בינה מלאכותית בחינוך. היוזמות המבטיחות הללו, שפותחו בליווי צמוד של מנטורים מומחים ובסיוע המסור של עוזרות ההוראה הגב’ ראדה יוסף והגב’ יעל פז, מהוות עדות מרשימה לכוחה של החדשנות החינוכית ולתרומתם האדירה של הסטודנטים לקידום מערכת החינוך והקהילה כולה.