ינואר 2017
דבר ראשת החוג: ד"ר ורד וקנין נוסבאום
מהדורת ינואר 2017
מרצה בחוג לחינוך
מומחה בעל ניסיון רב בתחום הפיגור השכלי הקשה, תחום בו מספר המומחים בארץ מועט. קורות חייו מלמדים כי הוא הקים מסגרות לילדים עם מוגבלויות קשות ומורכבות כדוגמת מסגרת “יחד” בקיבוץ מחניים, בית ספר “שחפים” במועצה האזורית מבואות החרמון ובית הספר “רעים” לילדים עם פיגור בינוני קשה ועמוק בטבריה. כמו כן, פתח הוסטל למבוגרים עם פיגור שכלי בטבריה, בקרית שמונה ובצפת.
נשוי ואב לשלושה בנים וסבא לחמישה נכדים. אוהב לרכוב על אופניים מדי יום ולתרום לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. מתנדב פעמיים בשבוע בחוג לרכיבת אופניים לאנשים עם צרכים מיוחדים בבוסתן הגליל.דיווח על פעילות מחקרית עכשווית
מוכנות דיגיטלית ללמידה של סטודנטים לחינוך בישראל – יהודה פלד
פרויקטים חברתיים מובילים (פרוייקטי דגל) שנה"ל תשע"ז
מדי שנה מוציא הות“ת קול קורא לפעילות אקדמית שביסודה שילוב הקהילה.
במסגרת זו, המכללה זוכה מדי שנה בסכומי כסף משמעותיים על מנת לתמוך בפעילויות אלו. אחת הפעילויות שמדווחות כאן נקראת ”פרוייקט דגל“ מטרה נוספת של פרויקט הדגל היא ליצור, מוקדם ככל האפשר, זיקה בין הסטודנטים הלומדים חינוך לבין מוסדות החינוך הציבורי ולהעניק לסטודנטים התנסות חינוכית. המועצה להשכלה גבוהה רואה בשילוב בין אקדמיה לקהילה את אחד מיעדיה והיא תומכת בפרויקטים מובילים בקהילה. פרויקט הדגל של החוג לחינוך נבחר זו השנה הרביעית לסיוע של המל”ג. לפרויקט שותפים, ד”ר ורד וקנין-נוסבאום, ד”ר עינת נבו, ד”ר ענת קלמר ופרופ’ יוסף שימרון.תיאור הפרוייקט
כנסים
כנס למידה, לקויות למידה, הפרעת קשב ומה שביניהן.
הרצאת אורח - לחיות וללמוד עם עיוורון גב' חניתה פיטרוהחוג לחינוך פותח במסורת חדשה "הרצאות אורח: מהתיאוריה למעשה". במסגרת השעורים הניתנים בחוג לחינוך מתקיימות הרצאות אורח בנושאים מגוונים. הרצאות האורח יעסקו בסוגיות חינוכיות איתן מתמודדים הורים, אנשי חינוך, סטודנטים וילדים. אנו רואים בהרצאות אלה גשר המחבר בין התיאוריה והמחקר לבין השדה החינוכי. אחת לסמסטר, תיפתח הרצאת אורח כזו לקהל הרחב. מרצים המעוניינים להביא את הסטודנטים שלהם להרצאה מתבקשים ליצור קשר עם הגברת אורטל גז, מזכירת החוג לחינוך על מנת שניתן יהיה להיערך מבעוד מועד בנוגע למספר המשתתפים בהרצאה: [email protected]. ההרצאה הראשונה "לחיות וללמוד עם עיוורון" תינתן על-ידי גב' חניתה פיטרו. ההרצאה תתקיים ביום שני, 23.1.2016 בשעה... באולם...... מספר המקומות מוגבל ההרצאה תינתן במסגרת הקורס שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים הניתן על ידי דר' יעקב גולדגרבר. המרצה, גב' חניתה פיטרו – בוגרת המכללה האקדמית גליל מערבי אשר סיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה. בגיל 26 התעוורה חניתה כתוצאה ממחלה גנטית הכרוכה בניוון עצבי הראיה. לפני כן שרתה בצה"ל, נהגה במכונית ועבדה כמעצבת גרפית במשרד אדריכלות. לאחר קריסת מערכת הראיה שלה, היא הופנתה לשיקום אקדמי על ידי ביטוח לאומי. אחרי שסיימה את לימודי התואר הראשון, למדה באוניברסיטת תל אביב שם סיימה תואר שני בפילוסופיה של החינוך. בהרצאתה תספר לנו חניתה על ההתמודדות עם האתגרים השונים אשר עמדו ועומדים בפניה.
החוג לחינוך פותח במסורת חדשה “הרצאות אורח: מהתיאוריה למעשה”.[email protected].
במסגרת השעורים הניתנים בחוג לחינוך מתקיימות הרצאות אורח בנושאים מגוונים. הרצאות האורח יעסקו בסוגיות חינוכיות איתן מתמודדים הורים, אנשי חינוך, סטודנטים וילדים. אנו רואים בהרצאות אלה גשר המחבר בין התיאוריה והמחקר לבין השדה החינוכי. אחת לסמסטר, תיפתח הרצאת אורח כזו לקהל הרחב. מרצים המעוניינים להביא את הסטודנטים שלהם להרצאה מתבקשים ליצור קשר עם הגברת אורטל גז, מזכירת החוג לחינוך על מנת שניתן יהיה להיערך מבעוד מועד בנוגע למספר המשתתפים בהרצאה:ההרצאה הראשונה “לחיות וללמוד עם עיוורון” תינתן על-ידי גב’ חניתה פיטרו. ההרצאה תתקיים ביום שני, 23.1.2016 בשעה… באולם…… מספר המקומות מוגבל ההרצאה תינתן במסגרת הקורס שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים הניתן על ידי דר’ יעקב גולדגרבר. המרצה, גב’ חניתה פיטרו – בוגרת המכללה האקדמית גליל מערבי אשר סיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה. בגיל 26 התעוורה חניתה כתוצאה ממחלה גנטית הכרוכה בניוון עצבי הראיה. לפני כן שרתה בצה”ל, נהגה במכונית ועבדה כמעצבת גרפית במשרד אדריכלות. לאחר קריסת מערכת הראיה שלה, היא הופנתה לשיקום אקדמי על ידי ביטוח לאומי. אחרי שסיימה את לימודי התואר הראשון, למדה באוניברסיטת תל אביב שם סיימה תואר שני בפילוסופיה של החינוך. בהרצאתה תספר לנו חניתה על ההתמודדות עם האתגרים השונים אשר עמדו ועומדים בפניה.
שיתופי פעולה מחקריים
המכללה האקדמית גליל מערבי ומכללת אורנים.
יצירת סביבות למידה דינאמיות על ידי תלמידים.
דר. ענת קלמר.
בעידן המאה ה 21, קיים יתרון למורה המכיר ויודע את האפשרויות הממוחשבות הקיימות וכיצד להפעילן למטרות הוראה ולמידה. שילוב כלים דינאמיים, מחייב את המורה לשאול עצמו שאלות הנושאות בחובן ידע תוכן וידע פדגוגי כמו: מה הערך המוסף של הכלי הטכנולוגי אותו הוא מביא, אילו כלים ממוחשבים אלטרנטיביים קיימים ומתאימים לתמוך בהבניית ידע, ועוד.
תכנית מצוינות – החוג לחינוך: נייר עמדה ד"ר מירי שריד, ד"ר ורד וקנין
רציונל
מטרות:
-
להביא סטודנטים מצטיינים לחוג לחינוך, ובעקבותיו קהל יעד נוסף
-
טיפוח העשייה המחקרית
-
טיפוח עשייה קהילתית
-
מיתוג החוג לחינוך ופרסום ושיווק המכללה
משתתפים בתכנית:
תנאי כניסה לתכנית מצוינות:
-
לומדים במסלול חד חוגי בחינוך
-
עברו ראיון קבל עם סגל החוג לחינוך + פסיכולוג, למטרת התרשמות וככלי מיון. באמצעות הראיון ניתן לברר מה המניעים של הסטודנט למצוינות, מידת המוטיבציה שלו לסיים לימודים ו/או להמשיך בלימודים מתקדמים, מידת המחויבות ללימודים ולמכללה ועוד.
-
ממוצע ציונים 94 בסמסטר א של שנה א
-
ממוצע ציונים 94 בסוף שנה א
-
אנגלית – רמת אנגלית מינימלית נדרשת.
הערכת התכנית
בונוסים בתכנית:
-
השתתפות בקורס אנגלית וכן לימודי אנגלית מקוצרים ואינטנסיביים
-
השתתפות בהובלת פרויקט קהילתי
-
פתיחת אפשרות ללמוד בשנה השנייה בקורסים של שנה ג
-
סמינריון בהנחיה אישית, מתן האפשרות לעורך לשוני / חניכה
-
השתלבות במחקרים חינוכיים בחוג לחינוך כעוזרי מחקר
-
גמישות בקביעת תכנית הלימודים: קורסי בחירה, קורסי חובה
-
יעוץ וליווי לתואר שני
-
מתן אפשרות לסיים את התואר בשנתיים עד שנתיים וחצי
-
מימון השתתפות בכנס בארץ
-
מתן עדיפות בחילופי סטודנטים
-
סדנאות העשרה פעם בשנה
-
הכנה ללימודי תואר שני (אנגלית + סטטיסטיקה)